تمامی اطلاعات مربوط به طراحی کاتالوگ ، عکاسی صنعتی و ....

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

عکاسی تبلیغاتی از جمله خدماتی است که امروزه توسط افراد بسیار زیادی ارائه می شود و بسیاری از افراد و موسسات، ادعای حرفه‌ای بودن در این زمینه را دارند. با آن‌که هنر عکاسی پس از فراگیر شدن دوربین‌های دیجیتال و تلفن‌های هوشمند به هنری همگانی تبدیل شد و تنظیمات اتوماتیک و هوشمند این گجت‌های الکترونیکی، گرفتن عکس‌های خوب و استاندارد را برای همه میسر نموده، اما با این حال حرفه عکاسی همچنان به عنوان یک تخصص شناخته می شود و عکاسی تجاری بخصوص برای تبلیغات، علاوه بر داشتن اصولی مشخص، به تجربه و مهارت بالا هم نیاز دارد.

در این مقاله پیرامون شناخت دقیق تر عکاسی تبلیغاتی به عنوان یکی از شاخه‌های عکاسی صنعتی صحبت خواهیم کرد و انواع رایج آن را نیز برای شما توضیح خواهیم داد. همچنین اصول مهمی که هنگام عکاسی تبلیغاتی باید رعایت کرد را نیز با شما در میان خواهیم گذاشت.

انواع عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی یکی از شاخه‌های مهم عکاسی صنعتی است که تمرکز آن بر روی به تصویر کشیدن سوژه‌ها به منظور ارائه یا فروش بیشتر آن‌ها است. در واقع هنر عکاسی صنعتی به مجموعه گسترده ای از شاخه‌های مختلف عکاسی اطلاق می شود که سوژه اصلی در آن هر پدیده‌ای در حوزه صنعت و تجارت باشد. در عکاسی صنعتی، با زاویه دید متفاوتی روبرو هستیم که عکاسان صنعتی آن را برای ما به تصویر می کشند و این زاویه دید، به کلی با سایر سبک‌های عکاسی متفاوت است.

عکاسی تبلیغاتی، در واقع عبارت است از تصویر کشیدن یک سوژه خاص عکاسی با هدف ترغیب بینندگان برای خرید و یا استفاده از خدماتی که سوژه ما معرفی می کند. عکاسی تبلیغاتی، یکی از شاخه‌های پر طرفدار عکاسی صنعتی محسوب می شود که هر روز نیز بیش از دیروز تقاضا خواهد داشت. هر چه تنوع و تعدد محصولات، خدمات و شرکت‌ها در سراسر جهان بیشتر شود، نیاز به عکاسی تبلیغاتی نیز بیشتر خواهد شد. در واقع در دنیای پر رقابت و پر زرق و برق امروز، حتی رستوران‌ها و کافه‌ها نیز برای جذب مشتری نیاز به عکاسی تبلیغاتی دارند.

عکاسی تبلیغاتی، اصول و قواعد مختص به خود را دارد و اگر عکاسی با فراگیری نسبی عکاسی صنعتی به دنبال عکاسی تبلیغاتی باشد، احتمالاً با مشکلاتی روبرو خواهد شد. به عنوان مثال، عکاسی تبلیغاتی نیاز به خلاقیتی بی پایان دارد که بتواند سوژه‌ خود را در کنار المان‌ها و ترکیب نور و رنگ مناسب، به اغوا کننده ترین حالت ممکن به نمایش بگذارد.

عده‌ای عکاسی تجاری را نیز با عکاسی تبلیغاتی اشتباه می گیرند. این دو سبک از هنر عکاسی اگرچه در بسیاری از وجوه می توانند با هم شباهت داشته باشند، اما با این حال یک عکاس باید به خوبی تفاوت بین آن دو را بداند. چرا که درک این تفاوت‌ها می تواند در اصول به کار رفته در تصویربرداری نیز موثر باشد و در نتیجه کار، اثر خود را نشان دهد. برخی از تفاوت‌های عکاسی تجاری و عکاسی تبلیغاتی عبارتند از:

  • هدف از عکاسی:

عکاسی تجاری با قصد نمایش هرچه بهتر یک سوژه با مقاصد تجاری به مخاطبان انجام می شود و این بخش شباهت عکاسی تجاری و تبلیغاتی است؛ اما عکاسی تبلیغاتی به منظور ترغیب مخاطب برای خرید کالا گرفته می شود و این وجه تمایز این دو سبک است. به عنوان مثال یک شرکت تولید کننده کفش، برای معرفی مدل جدید خود از عکاسی تجاری استفاده می کند که شامل یک عکس با بهترین زاویه، نور، عمق میدان و... گفته می شود؛ اما در بنرهای تبلیغاتی و بروشورهای خود نیاز به عکاسی تبلیغاتی دارد که ممکن است آن کفش را در پای یک فرد و در حین دویدن یا در هر حالت و سناریوی دیگری نشان دهد.

تفاوت عکس تجاری و عکس تبلیغاتی از محصولی واحد

  • تفاوت در کادر بندی:

به طور معمول، در عکاسی تجاری، کادر مورد نظر به گونه‌ای انتخاب می شود که هیچ چیز بجز سوژه مورد نظر کوچک ترین جلب توجهی نکند. اما در عکاسی تبلیغاتی وجود المان‌هایی که هوشمندانه در کادر جاساز شده اند، بسیار رایج است. به عنوان مثال تصویر یک تلویزیون در عکاسی تجاری با هدف ابعاد، طراحی و جزئیات فیزیکی تلویزیون گرفته می شود، اما در عکاسی تبلیغاتی همان تلویزیون ممکن است شما یک خانواده را در حال تماشای تلویزیون ببینید، در حالی که یک ببر در حال بیرون پریدن از آن است!

  • استراتژی به کار رفته در عکس:

همانطور که در مثال کفش گفتیم، عکس‌های تجاری با هدف معرفی محصولات در کاتالوگ‌ها و بروشورهایی که شامل فهرست کامل محصولات هستند استفاده می شوند و تصویر نهایی دارای قصه‌ای برای گفتن نیست. اما در عکاسی تبلیغاتی، شما با استفاده از سوژه‌ها و رنگ‌ها و نور و سایه و... و التبه با استفاده از خلاقیت خود، داستانی جذاب برای ارائه می سازید. به عنوان مثال عکاسی تجاری از یک تیغ سه لبه، می تواند در زمینه‌ای سفید و به شفاف ترین شکل ممکن تیغ را نمایش دهد؛ اما عکاسی تبلیغاتی از همان تیغ ممکن است شامل یک صورت باشد که نیمی از آن پر از ریش و نیم دیگر آن کاملاً تراشیده و تمیز است.

 

منبع خبر : https://www.tumblr.com/blog/moderntarh

  • ali yaghoobi
  • ۰
  • ۰

چاپ جعبه برای بسته‌بندی محصولات، آخرین مرحله از تکمیل خط تولید و مهم‌ترین بخش برای ارائه با کیفیت محصول به شمار می‌رود. بسیاری از شرکت‌های تولیدی حساسیت بجا و بسیاری در طراحی و چاپ جعبه دارند و کیفیت و جذابیت جعبه برای‌ آنها از اهمیت بالایی برخودار است. به همین دلیل در این مقاله درباره مهم‌ترین نکاتی که هنگام چاپ جعبه باید مد نظر داشته باشید، صحبت خواهیم نمود و بهترین راهکار برای اطمینان از کیفیت کار را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

نقش جعبه مقوایی در کیفیت بسته بندی

ویژگی‌های یک جعبه مقوایی با کیفیت

یکی از ملزومات مهم در فرایند بسته بندی محصولات، جعبه‌های مقوایی هستند. این جعبه‌ها در اشکال و ابعاد مختلفی تولید می‌شوند و بهترین گزینه برای شکیل کردن کالا و یکسان سازی فرم محصول برای ارائه محسوب می‌شوند. داشتن جعبه‌ای شکیل و با کیفیت، یکی از عوامل مهم در فروش کالاها است که طبق بررسی‌های به عمل آمده، تا 75% می‌تواند بر روی افزایش فروش کالاها اثرگذار باشد. به همین دلیل است که دقت در طراحی و انتخاب درست مواد اولیه در این فرایند از اهمیت بالایی برخوردار است. یک جعبه بسته بندی با کیفیت باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • استحکام خوب:

مهم‌ترین نکته درباره بسته بندی محصولات در جعبه‌ها این است که از جنس مقوایی کالا باید در حدی استحکام داشته باشد که در حین فرایند توزیع و حمل و نقل، دفورمه نشود و تغییر حالت ندهد.

  • رنگ‌بندی مناسب در طراحی:

هارمونی رنگ مناسب، یکی از موثرترین عوامل در جذابیت بسته‌بندی است. انتخاب رنگ مناسب و البته با کیفیت برای چاپ جعبه، یکی از ویژگی‌های مهم یک جعبه با کیفیت است. برای این منظور باید از مجموعه‌ای مانند طرح گندم کمک بگیرید که هم در امر طراحی و هم در امر چاپ، حرفه‌ای عمل می‌کند.

  • معرف برند و محصول:

بجز کیفیت رنگ و انتخاب هارمونی درست، موضوع برندینگ نیز در انتخاب طرح بسته بندی از اهمیت بالایی برخوردار است. طرح درج شده بر روی جعبه باید حتماً به بهترین شکل برند تولید کننده را معرفی کند و نام و نشان برند تجاری را حتما بر قسمت بالایی و کناری کالا به شکلی خوانا داشته باشد. همچنین شیوه طراحی باید به گونه‌ای باشد که مشتریان در یک نگاه بتوانند محتویات درون جعبه را تشخیص دهند.

  • دوام بالا:

از آنجایی که کالاهای بسته بندی شده با جعبه اغلب اوقات برای مدتی مشخص در انبارهای مختلف نگهداری می‌شوند، دوام بالای جعبه و مقاومتش در برابر رطوبت و گرد و غبار نیز از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. باید جنسی از مقوا راانتخاب کنید که دوام کافی برای نگهداری در شرایط مختلف را داشته باشد، برای مشاهده ویژگی های مقواهای متداول از جمله ایندربرد ، پشت طوسی و کرافت به صفحه چاپ جعبه مراجعه نمایید ، همچنین شما عزیزان میتوانید در این صفحه انواع نمونه کارهای چاپی را مشاهده نمایید.

ویژگی‌های یک جعبه مقوایی خوب

 

نکات مهم برای چاپ جعبه

علاوه بر توجه به ویژگی‌های فوق، برای داشتن یک بسته بندی ایده‌آل بهتر است که درباره فرایند طراحی و چاپ جعبه، توجه و وسواس بیشتری به خرج دهید. بسیاری از کالاهای با کیفیت موجود در بازار، صرفاً به دلیل عدم توجه کافی به عواملی که پیش از این به آن‌ها اشاره کردیم و مواردی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت، نتوانستند سهم خوب و مناسبی از بازار را در اختیار خود بگیرند. نکاتی که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شده برای گزینش و غربالگری نیستند و نمی‌شود با تمرکز بر یک یا دو مورد به یک نتیجه ایده‌آل دست یافت. برای رسیدن به بهترین کیفیت در چاپ جعبه، توجه به همه موارد یاد شده امری ضروری است. اما نکات مهم برای رسیدن به این مهم:

  1. کار را به کاردان بسپارید:

مهم‌ترین نکته این است که بخاطر اندکی صرفه‌جویی در هزینه، مهم‌ترین بخش تولید خود را تباه نکنید. سعی کنید با یک مجموعه حرفه‌ای وارد قرارداد شوید تا خیال‌تان از کیفیت طراحی و کیفیت چاپ راحت باشد .

  1. بدانید که چه می‌خواهید:

هرچه اهداف روشن‌تری درباره بسته بندی داشته باشید، بیشتر به طراح کمک می‌کنید که نتیجه دلخواه شما را خلق کند. برای آن‌که بتوانید به ایده‌های دقیق و روشن برسید، تا آن‌جا که می توانید، بسته بندی رقبای داخلی و طرح‌هاش مشابه در سطح جهانی را بررسی نمایید.

  1. حتماً پیش از سفارش چاپ، یک نمونه فیزیکی از جعبه را ببینید:

همواره احتمال این وجود دارد که بین آنچه به صورت فایل طراحی در اختیار شما قرار می‌گیرد و آنچه از چاپ نهایی خارج می‌شود، تفاوت کیفی وجود داشته باشد. حتماً پیش از آن‌که کار را برای چاپ در تیراژ انبوه سفارش دهید، نمونه فیزیکی آن را چاپ و بررسی نمایید.

  1. در گام اول، تیراژ بالا سفارش ندهید:

برخی افراد بخاطر رضایت خاطر از چاپ جعبه و همچنین برای در امان ماندن از رشد فزاینده هزینه چاپ، ممکن است تیراژی به اندازه چند سال خود را در یک مرحله سفارش دهند. این کار به دو دلیل، توصیه نمی شود. دلیل اول آن‌که باید پس از نخستین توزیع کالا با بسته بندی جدید، یک بازخورد عمومی از بازار دریافت کنید و انتقادات و پیشنهادات احتمالی را اصلاح کنید. دلیل دوم را به عنوان نکته‌ای جداگانه خواهیم گفت.

  1. همواره در حال به روز رسانی باشید:

سعی کنید هر چند وقت یکبار، اندکی تغییر در ظاهر و کیفیت جعبه خود بدهید. به روز رسانی کردن کالاها برای مخاطبانی که با طرح پیشین آشنایی داشتند، جلب توجه می‌کند. البته باید در نظر داشته باشید که این بروزرسانی تبدیل به یک تغییر ناگهانی در تمام اِلمان‌ها نباشد و در تغییراتی جزئی خلاصه شود.

طرح گندم، تضمین کیفیت در طراحی و چاپ

 

معرفی مجموعه طرح گندم

 شرکت تبلیغاتی طرح گندم ، یکی از بزرگ ‌ترین مجموعه‌های تبلیغاتی کشور در سطح کیفی اول ایران است. این مجموعه، پکیج کاملی از خدمات تبلیغات را در اختیار شما قرار می‌دهد که علاوه بر طراحی و چاپ جعبه، شامل تمامی موارد دیگر طراحی و چاپ  کاتالوگ ، لیبل ، بروشور ، عکاسی صنعتی و تبلیغاتی ، ساخت تیزر صنعتی و تبلیغاتی، طراحی سایت و بسیاری از خدمات دیگر است.

این مجموعه بزرگ افتخار همکاری با بهترین طراحان تراز اول کشور را داشته و به کیفیت خدمات خود در زمینه طراحی و چاپ، می‌بالد. برای ارتباط با این مجموعه بزرگ می‌توانید سری به وب‌سایت آن‌ها به نشانی   www.tarhrgandom.com بزنید و یا برای مراجعه حضوری به دفتر مرکزی آن‌ها واقع در تهران، میدان آرژانتین، خیابان 21 وزرا، پلاک 9، واحد 3 مراجعه کنید. همچنین شماره‌های تماس برای ارتباط تلفنی و مشاوره رایگان در امر تبلیغات، بسته بندی یا چاپ جعبه

 52 71 71 88 - 021 و 29 50 72 88 – 021 هستند.

 

منبع : https://www.alef.ir/news/3990903050.html

  • ali yaghoobi
  • ۰
  • ۰

 پیش از هر چیز باید گفت که عکاسی صنعتی ، یکی از پربارترین و گسترده ترین شاخه های عکاسی در جهان محسوب می شود و چندین شاخه از تخصص های عکاسی در زیر مجموعه آن قرار می گیرند. به گزارش ایسنا، بنابر اعلام طرح گندم، اگرچه بار هنری عکاسی صنعتی گاهی از سایر شاخه های عکاسی کمتر است؛ اما زحمت بسیار ، چالش های هیجان انگیز و پتانسیل درآمدی موجود در آن باعث می شود که بسیاری از عکاسان، علاقه مند به یادگیری و کسب تجربه در این زمینه باشند.

عکاسی صنعتی چیست؟ اگر صاحب یک پیج اینستاگرامی و یا یک وب سایت فروش اینترنتی هستید؛ اگر جزو صاحبین مشاغل بزرگ بوده و کارخانه و واحد تولیدی و یا شرکت توزیع دارید، اگر مدیر فروش و تبلیغات یک کمپانی بزرگ هستید و حتی اگر علاقه مند به یادگیری نکات و اصول عکاسی صنعتی هستید، خواندن این مقاله به شما توصیه می شود. به طور خاص می توان گفت که عکاسی صنعتی یعنی تصویربرداری حرفه ای از محصولات، خدمات و کارخانجات و محیط های تولیدی که به جهت درج در وب سایت و یا چاپ بروشور، کاتالوگ، بنر و بیلبورد و... از آن استفاده می شود. از این نوع عکاسی با هدف معرفی کالا، برند و یا خط تولید کارخانه و انجام تبلیغات موثر و افزایش فروش استفاده می شود.   جالب است بدانید که بجز عکاسی حرفه ای از محصولات و صنایع، عکاسی مد، عکاسی از اجسام بی جان، عکاسی از صحنه جرم، عکاسی خبری، عکاسی پاپاراتزی، عکاسی از رستوران ها و خوراکی ها، عکاسی از ارگان ها و شرکت های بزرگ و ملی مانند شرکت های پتروشیمی و بسیاری نظایر این ها همه و همه جزو زیرمجموعه های عکاسی صنعتی محسوب می شوند.

http://flgclassifieds.cce.cornell.edu/author/gandomtarh/

بنابراین می توان اذعان داشت که عکاسی صنعتی بجز عکاسی تبلیغاتی شامل گستره زیادی از تصاویر حائز اهمیت در جهان محسوب می شود که البته اغلب آن ها دارای جنبه های اقتصادی هستند. عکاسی صنعتی گسترده ترین شاخه دنیای عکاسی است. ما به شما و به تمامی مشتریان خود همواره تاکید می کنیم که برای یک کاتالوگ حرفه ای نیاز به تصاویری با بهترین کیفیت را دارید ، در واقع قبل از طراحی کاتالوگ بهتر است تصاویر خود را آماده کنید ، اگر تصاویری از پیش آماده شده دارید که فکر می کنید از کیفیت خوبی برخوردار هستند ، حتما با مشاورین ما قبل طراحی کاتالوگ در مورد عکس ها مشورت کنید.

توجه داشته باشید بسیاری از مشتریان تا قبل از عکاسی صنعتی یک کیفیت پر زرق و برق دار را تشخیص نمی دادند تا از محصولات خود عکاسی صنعتی یا عکاسی تبلیغاتی را در شرکت طرح گندم انجام دادند ، مطمئن باشید این امر تاثیر مستقیم در فروش شما در هر صنفی را دارد. شرکت تبلیغاتی طرح گندم ارائه دهنده برترین خدمات تبلیغاتی در کشور می باشد ، این شرکت افتخار همکاری با شرکت های بزرگی از جمله سامسونگ ، ال جی ، ایساکو ، پگاه ، سپهر الکتریک و .... را داشته است و همواره در خدمات دهی و ارائه یک محصول بی نقص در زمینه ، عکاسی صنعتی ، طراحی و چاپ کاتالوگ ، بروشور ، جعبه ، بیلبورد و لیبل و ... فیلم صنعتی و تبلیغاتی ، طراحی وبسایت ،پیشتاز بوده است کافی است فقط یکبار با متخصصین ما همکاری داشته باشید.

 

اهمیت استفاده از کاتالوگ همانطور که گفتیم کاتالوگ یا کالانما، کتابچه ای کوچک است که جهت معرفی محصولات و خدمات یک کمپانی مورد استفاده قرار می گیرد. این کتابچه می تواند شامل معرفی نام و تاریخچه و گواهینامه های شرکت و ارائه خط مشی و افق پیش روی آن بوده و پس از آن به معرفی محصولات و ارائه نمونه محصولات و خدمات شرکت بپردازد. به خاطر داشته باشید که محتویات موجود در کاتالوگ باید شامل بهترین نمونه از کارهای شما و یا بهترین محصولات شما بوده و با بهترین کیفیت و جلوه بصری در اختیار مشتری قرار بگیرد.

از این رو است که طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ اهمیت بسیاری پیدا می کند؛ چرا که تمام کیفیت کار در طراحی گرافیک و چاپ کاتالوگ نهفته است.   این موضوع کاملا بدیهی است که هر صنف شغلی نسبت به خدمات و محصولات آن شرکت ، کاتالوگ سفارشی مختص به خود را سفارش و طراحی می کند. اما معمولا یک سری از معیارها هستند که کاتالوگ شما را به یک کاتالوگ حرفه ای تبدیل می کند.یقینا یک کاتالوگ پوشاک با یک کاتالوگ قطعات ساختمانی تفاوت بسیاری دارد ، در طراحی کاتالوگ پوشاک کافی است محصول و توضیح مختصری در مورد جنس محصول داده شود ، اما کاتالوگ صنعتی نه تنها تصاویر محصولات باید به طور کامل گذاشته شود بلکه باید هر یک به صورت کامل توضیح داده شوند.

الان این موضوع برای شما عنوان می شود که چطور یک کاتالوگ حرفه ای تولید کنم که کاملا متناسب با صنف من باشد؟ درباره این موضوع اصلا نگران نباشید چرا که شرکت طرح گندم با سالها تجربه در زمینه طراحی کاتالوگ و همچنین عکاسی صنعتی و .... و با ارائه برترین خدمات تبلیغاتی به عنوان یک شرکت تخصصی در کلیه امور تبلیغاتی فعالیت دارد ، کافی است فقط شما یک بار با متخصصین ما مشورت و کار را به ما بسپارید. نکات مهم در طراحی کاتالوگ به شما پیشنهاد می کنیم برای طراحی کاتالوگ حرفه ای نکات زیر را رعایت کنید تا نتیجه مطلوب را به دست آورید. طراحی کاربر پسند این موضوع درست است که طراحی کاتالوگ توسط افراد مجرب و متخصص صورت می گیرد ، اما باز هم باید با سلیقه شما در آن کاملا دخیل شود پس کاتالوگ سفارشی شما باید با ایده های شما باشد و خلاقیت طراح شما. کیفیت تصاویر با رشد و توسعه روزافزون صنعت تبلیغات در جهان و پس از تغییرات شگرفی که در عرصه فروش و بخصوص فروش الکترونیک به وجود آمد، دیگر می توان گفت که عکاسی صنعتی، بخش مهم و جدایی ناپذیر تمام صنایع جهان محسوب می شود. امروزه بدون استفاده از عکاسی حرفه ای ، ارائه کالا و خدمات با مشکلات جدی روبرو است؛ به طوری که واحدهای تولیدی و شرکت های توزیع، مبالغ زیادی را برای عکاسی تبلیغاتی محصولات خود هزینه می کنند.

منبع خبر :

   https://www.isna.ir/news/99040403641/%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%B4%D9%85%D8%A7

 

  • ali yaghoobi
  • ۰
  • ۰

کاتالوگ محصولات یک ابزار تبلیغاتی است که شامل فهرستی از محصولات یک شرکت همراه با جزئیات دقیق آن ها می باشد که به خریداران در تصمیم گیری برای خرید کردن کمک می کند. این جزئیات عبارتند از: ویژگی ها و مشخصات محصول، توصیف محصول، ابعاد محصول، قیمت، وزن، موجود بودن، رنگ، نظرات مشتریان و ... .

2222222222222222

کاتالوگ ها ابزارهایی فیزیکی برای توصیف محصولات و جلب نظر مشتری هستند.

بهترین مثال از یک کاتالوگ محصول را می‌توانید در سایت آمازون مشاهده کنید؛ شما می توانید در آمازون تنها با یک کلیک به انبوهی از اطلاعات در رابطه با محصول دسترسی داشته باشید. تصور کنید می خواهید یک کتاب بخرید؛ سایت آمازون تمامی اطلاعاتی را که نیاز دارید، فهرست می کند. این اطلاعات می تواند شامل عنوان کتاب، نام نویسنده، نام ناشر، تعداد صفحات، خلاصه ای از کتاب، قیمت، ابعاد، تخفیفات، نظرات مشتریان و .... باشد.

طراحی کاتالوگ به چه کسانی توصیه می شود؟

بعضی افراد و سمت ها در شرکت ها و کسب و کارها به طراحی و چاپ کاتالوگ نیاز دارند که در این بخش آن ها را معرفی کرده ایم:

  • نمایندگان فروش و تیم های فروش داخلی از کاتالوگ برای انتقال اطلاعات مهم در رابطه با یک محصول یا خدمات به مشتریانشان استفاده می کنند. آن ها می توانند زمانی که در حال صحبت کردن با مشتری در رابطه با مزایای محصول هستند، از کاتالوگ کمک بگیرند و آن را به مشتری نشان دهند.

3333333333333

بازاریاب می تواند از کاتالوگ برای معرفی محصولات به مشتری استفاده کند.

  • خریداران زمانی که می خواهند تصمیمی در رابطه با خرید یک محصول یا خدمات بگیرند، می توانند از کاتالوگ کمک بگیرند. کاتالوگ ها به مقایسه محصولات یا خدمات فروشندگان مختلف با هم دیگر و گرفتن بهترین تصمیم در خرید، کمک می کنند.
  • مدیران انبارها و فروشگاه ها: مدیرها و اپراتورهای شیفتی انبارها و فروشگاه ها از کاتالوگ برای کسب اطلاعات در رابطه با محصولات موجود در انبار یا فروشگاه استفاده می کنند.

۹ دلیل اهمیت طراحی و چاپ کاتالوگ

 

طرحی کاتالوگ و چاپ آن چه اهمیتی دارد؟

 

  • بازاریابان میدانی می توانند کاتالوگ را در جلسات بازاریابی که با مشتریان خود دارند، به آن ها نشان دهند.
  • گروه های غیر وابسته به شرکت مثل آژانس ها، شرکای تجاری، دلالان و فروشندگان ارزش افزوده از کاتالوگ برای کسب اطلاعات در رابطه با یک محصول یا خدمات و به اشتراک گذاری این اطلاعات با مصرف کنندگان، استفاده می کنند.
  • انتقال اطلاعات صحیح به مشتریان: اطلاعاتی مثل اطلاعات فنی و ویژگی های محصولات را نمی توان به حافظه سپرد. ثبت این اطلاعات در اسنادی مثال کاتالوگ به شما کمک می کند که هر زمان خواستید، به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. برای مثال تصور کنید که شما می خواهید فن کویل مورد نظر خود را بخرید. اگر در هنگام اندازه گیری مکان های محتمل برای نصب، به کاتالوگ شرکتی که می خواهید از آن خریداری کنید دسترسی داشته باشید، به راحتی می توانید محصولی را که برای شما بهتر است، انتخاب نمایید.
  • کاهش چرخه های کسب و کار: چاپ کاتالوگ به شما کمک می کند که نیاز کمتری به مشاوره دادن به مشتریان داشته باشید و این امتیاز تا حد زیادی در زمان شما صرفه جویی می کند.
  • کمک به فروش نمایندگان فروش: نمایندگان فروش تنها یک وظیفه دارند و آن فروش است. وظیفه نمایندگان فروش جمع آوری اطلاعات محصول از منابع مختلف در شرکت، وظیفه نمایندگان فروش نیست. بنابراین کاتالوگ دیجیتال یا کاتالوگ چاپی به آن ها کمک می کند تا بی هیچ زحمتی اطلاعات محصول را با مشتریان بالقوه به اشتراک بگذارند و فروش را به انجام برسانند. این کار در زمان آن ها صرفه جویی زیادی می کند.
  • افزایش نسبت فروش به بازدید محصول: نسبت فروش محصول نسبت به بازدید محصول توسط مشتری اهمیت زیادی در کسب و کارها دارد زیرا هرچه این نسبت پایین تر باشد، زمان ارزشمند زیادی را از شما می گیرد و هرچه بالاتر باشد، زمان کمتری از شما هدر می رود.

به علاوه، خیلی از مشتریان بالقوه ای که از محصول بازدید می کنند و آن را نمی خرند، هرگز باز نمی گردند و بنابراین نسبت پایین فروش به بازدید محصول، تعداد مشتریان نهایی شما را کاهش می هد. کاتالوگ ها با فرآهم آوردن اطلاعاتی مفید و دقیق در رابطه با جزئیات محصول، به خریدار کمک می کنند بتواند با اطمینان تصمیم گیری کند و در نتیجه نسبت فروش محصول به بازدید آن بالا می رود.

  • برند شدن محصول: طراحی کاتالوگ و چاپ آن به شرکت کمک می کند تا به یک برند برای محصول خود تبدیل شود. استفاده از رنگ ها، عکس ها، کارکاتورها و کارتون های مختلف، لوگو، فونت مورد استفاده در نوشته ها و دعوت به اقدام در کاتالوگ ها سبب می شوند که یک شرکت از رقبایش متمایز به نظر برسد.

4444444444444

کاتالوگ به برند شدن محصولات کمک می کند.

خیلی از شرکت ها در کاتالوگ های خود، تاریخچه و چگونگی توسعه شان را می نویسند تا ارتباطی با مشتریان خود برقرار کنند. این کار سبب می شود تا کاربران خیلی ساده با مرور صفحات کاتالوگ، برند شما را به ذهن بسپارند.

  • برقراری جریان اطلاعات: وجود کاتالوگ محصولات، جریانی پیوسته از اطلاعات را بین سهامداران داخلی و خارجی شرکت از ابتدا تا انتهای مسیر تولید به فروش، برقرار می کند. تیم های بازاریابی محصول که مسئول طراحی و چاپ کاتالوگ هستند، می توانند با سفارش چاپ کاتالوگ های مورد نظرشان به تیم های شرکت های تبلیغاتی مثل شرکت «طرح گندم ، مدرن طرح» که علاوه بر طراحی کاتالوگ، عکاسی صنعتی از محصول را نیز انجام می دهد، بهترین کاتالوگ ها را تهیه و محصولات خود را از آن طریق به مشتریان معرفی کنند.
  • فروش آفلاین محصول: درست است که امروزه خیلی از افراد از اینترنت برای خرید استفاده می کنند، اما بازار خرید آفلاین هنوز به قوت خود باقی است. هنوز هم خیلی ها هستند که برای خرید به فروشگاه ها، پاساژها و ... مراجعه می کنند و فروشندگان در این مکان ها نیازمند کاتالوگ محصول هستند تا اطلاعات درست و جذابی به خریدار بالقوه ارائه کرده و در تصمیم خرید به او کمک کنند.

5555555555555555

فروشندگان می توانند از کاتالوگ برای فروش محصول به مشتریان استفاده کنند.

هر کاتالوگ محصول باید دارای چه مواردی باشد؟

در طراحی کاتالوگ محصول باید چه محتویاتی را در نظر گرفت؟

  • اقدام به عمل: بعد از اینکه مشتری کاتالوگ شما را در غیاب شما دید، انتظار دارید چه کاری انجام دهد؟ به شما ایمیل دهد؟ به فروشگاه شما سر بزند؟ با شما تماس بگیرد؟ اکانت اینستاگرام شما را فالو کند؟ اطلاعات تماس و نام حساب های کاربری خود در شبکه های اجتماعی را در اختیار مشتریان قرار داده و از آن ها بخواهید با شما تماس بگیرند و شما را در شبکه های اجتماعی فالو کنند.
  • گواهی نامه ها و استانداردهای کیفی که هر محصول موفق به کسب آن ها شده است را در باید در کاتالوگ قرار داد تا اطمینان مشتری جلب شود.
  • مواد مورد استفاده در ساخت محصول: حتما به جنس محصول اشاره کنید. مثلا اگر می خواهید دوربین عکاسی بفروشید، حتما به جنس بدنه آن اشاره کنید؛ آیا بدنه و شاسی دوربین از جنس پلاستیک است؟ آیا از جنس آلیاژ منیزیم است؟
  • نظرات مثبت مشتریان قبلی: از نظرات مثبت مشتریان قبلی در معرفی محصول خود در طراحی و چاپ کاتالوگ بهره بگیرید.
  • توصیف محصول: خیلی خلاصه محلول را در چند خط به مشتری معرفی کنید.
  • ابعاد: تمامی جزئیات ابعاد محصول را در کاتالوگ جای دهید.
  • تخفیفات: آیا شیوه یا زمان خرید مشمول تخفیف می شود؟ آیا مشتری با همراه داشتن کاتالوگ می تواند از تخفیفات شما بهره مند شود؟ این موارد را در چاپ کاتالوگ در نظر بگیرید.
  •  ویژگی های محصول: تمامی ویژگی های مهم و قابل توجه محصول را در کاتالوگ معرفی کنید.
  • ضمانت: اگر محصولات شما دارای ضمانت یا خدمات پس از فروش هستند، حتما در کاتالوگ آن را ذکر کنید.
  • شرایط استفاده ایده آل: حتما شرایطی را که می توان در آن شرایط، بهترین استفاده را از محصول کرد، مثل دما، فشار و ... را در کاتالوگ محصول جای دهید.
  • نام محصول: شما باید برای هر محصول خود یک نام منحصر به فرد داشته باشید.
  • قیمت: قیمت محصولات یکی از معیارهای اصلی مقایسه محصولات برای مشتریان است و حتما باید آن را در کاتالوگ محصول جای دهید.
  • عودت محصول: اگر شرایط خاصی برای عودت محصول دارید، در کاتالوگ به آن اشاره کنید، زیرا باعث جلب اعتماد مشتری می شود. اگر محصول را عودت نمی کنید نیازی نیست به آن اشاره کنید.
  • تصاویر: شاید بتوان گفت که مهم ترین چیز در طراحی کاتالوگ، عکس های محصول هستند. هر چقدر هم که جملات شما به خوبی محصول را توصیف کنند و آن را جذاب نشان دهند، هرگز نمی توانند جای عکس های صنعتی و عکس های تجاری که توسط عکاسان حرفه از محصول گرفته شده اند را پر کنند.

666666666666666

عکاسی حرفه ای مهم ترین بخش از طراحی کاتالوگ است.

عکس ها قدرت شگفت انگیزی دارند و می توانند کاری کنند که مشتری خود را در حال استفاده از محصول تصور کند. ابعاد محصول با عکس ها بهتر به چشم می آید. زیبایی های محصول را نمی توان با کلمات توصیف کرد و این عکس ها هستند که بیشترین تأثیر را روی تصمیم گیری مشتری دارند.

خیلی از تیم های طراحی و چاپ کاتالوگ از شما عکس می خواهند و معمولا شرکت ها که اکثرا فاقد عکاس حرفه ای می باشند، عکس هایی بی کیفیت و غیرحرفه ای در اختیار تیم طراحی کاتالوگ قرار می دهند که می توانند اثری معکوس در فروش داشته باشند. با این حال، بعضی از شرکت هایی که در زمینه طراحی کاتالوگ فعالیت می کنند، مثل شرکت تبلیغاتی « مدرن طرح ،  طرح گندم »، دارای تیم هایی حرفه ای از عکاسان با استودیوها و تجهیزات عکاسی کاملا حرفه ای هستند.

77777777777777777

عکاسی تجاری برای استفاده در کاتالوگ نیازمند مهارت و تجهیزات زیادی می باشد.

عکاسان طرح گندم و مدرن طرح در عکاسی از محصولات، عکاسی صنعتی و عکاسی تجاری، تخصص دارند و استودیوهای طرح گندم و شرکت مدرن طرح با صرف هزینه هایی فراوان، فقط و فقط برای عکاسی از محصولات تجاری طراحی شده اند.

هماهنگی تیم های عکاسی، طراحی و گرافیک و چاپ در طراحی کاتالوگ و چاپ آن بسیار مهم می باشد. عکس ها باید با زمینه کاتالوگ تطابق داشته باشند و زمینه و عناصر گرافیکی کاتالوگ باید با محصول و مخاطب تطابق داشته باشند، همه این موارد نیز باید با امکانات و تکنیک های چاپ، کاغذ مورد استفاده برای چاپ کاتالوگ و ... در هماهنگی کامل باشند.

وقتی هر بخش از طراحی و چاپ کاتالوگ را به یک شرکت جداگانه بسپارید، این هماهنگی امکان پذیر نخواهد بود یا اینکه بسیار دشوار است. همچنین هزینه نهایی چاپ و طراحی کاتالوگ نیز برای شما بیشتر می شود. بنابراین بهترین کار این است که صفر تا صد طراحی و چاپ کاتالوگ را به یک تیم تبلیغاتی قوی و کامل مثل «طرح گندم ، مدرن طرح» بسپارید.

شرکت تبلیغاتی طرح گندم و مدرن طرح خدماتی مثل طراحی گرافیک، عکاسی تبلیغاتی و چاپ کاتالوگ عرضه می کند و وقتی یک پروژه مثل طراحی کاتالوگ را به عهده می گیرد، تمامی دپارتمان های آن مثل اجزای یک ماشین، هماهنگ با هم عمل می کنند تا بهترین کاتالوگ ممکن را پیش روی مشتریان شما بگذارند.

البته این شرکت، به غیر از طراحی و چاپ کاتالوگ، خدمات دیگری مثل ساخت تیزرهای تبلیغاتی، فیلم های صنعتی و تبلیغاتی و طراحی و بهینه سازی سایت نیز انجام می دهد.

 

چرا کاتالوگ های چاپی هنوز هم مثل سابق مهم هستند؟

8888888888888

مردم هنوز هم با کاتالوگ های چاپی ارتباط بیشتری نسبت به کاتالوگ های دیجیتالی برقرار می کنند.

 

با گسترش روزافزون تجارت الکترونیک، آنلاین شدن بسیاری از فروشگاه ها و کسب و کار ها و امکانات فوق العاده ای که برای خرید آنلاین فرآهم آمده است، این سوال به ذهن تیم های بازاریاب شرکت خطور می کند که آیا هنوز هم کاتالوگ های چاپی می توانند در افزایش قابل توجه فروش، نقش داشته باشند؟ جواب مثبت و ما با ۵ دلیل، اهمیت کاتالوگ های چاپی را برای شما روشن می کنیم.

۱- تحریک به خرید: تحقیقات نشان داده اند که ۵۲٪ از افرادی که با در دست داشتن یک کاتالوگ وارد یک فروشگاه می شوند، بیش از چیزی که برای آن برنامه ریزی کرده بودند، خرید می کنند. همچنین، ۷۵٪ از دریافت کننده های کاتالوگ ها گفته اند که کاتالوگ چاپی در خرید به آن ها کمک می کند.

۲- پل زدن بین دنیای آفلاین و آنلاین: ۷۰ درصد از کسانی که کاتالوگ چاپی محصولات یک شرکت را دریافت می کنند، به وبسایت آن شرکت و فروشگاه آنلاین آن سر می زنند.

۳- چاپ کاتالوگ نسبت به تبلیغات آنلاین هدفمند تر است: در تبلیغات آنلاین، خیل عظیمی از کسانی که تبلیغات شما را دریافت می کنند، مشتریان بالقوه شما نیستند ولی کاتالوگ های چاپی دقیقا به دست افرادی می رسند که ممکن است بخواهند محصول شما را بخرند.

۴- شناخته شده شدن نام برند.

۵- راحتی مطالعه و دسترسی آسان.

منبع خبر : https://www.ilna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/979305-%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%A7%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%DA%86%D8%A7%D9%BE-%DA%A9%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%84%D9%88%DA%AF

  • ali yaghoobi
  • ۰
  • ۰

در عکاسی صنعتی از محصولات، ماشین آلات، تجهیزات و حتی صنعت گران، عکاسی می شود. از این عکس ها معمولا در وبسایت ها و دیگر ابزار بازاریابی مثل مجله ها، بروشورها، تبلیغات و حساب های کاربری رسانه های اجتماعی استفاده می شود. معمولا در این شاخه از عکاسی از ساخت چیزهای مختلف توسط افراد عکس گرفته می شود. هدف این نوع عکس ها، نشان دادن فرآیند ساخت و دشواری کارهایی است که کارگران انجام می دهند.

یکی از انواع عکس های صنعتی، عکس های تجهیزات صنعتی پیچیده است.

در اغلب موارد، مرزهای دقیقی که عکاسی تجاری، تبلیغاتی و صنعتی را از هم دیگر جدا می کنند، کاملا واضح هستند اما گاهی اوقات نیز بعضی انواع عکاسی را به سختی می توان در یکی از این سه حوزه جای داد. بعضی عکس ها در بیش از یکی از این سه شاخه قرار می گیرند و می توان از آن ها برای مقاصد مختلفی استفاده کرد. با این حال، در نگاه کلی، عکس های صنعتی را می توان به دو دسته تقسیم کرد: عکس هایی که روی تجهیزات، مواد و روش های صنعتی تمرکز دارند و عکس هایی که تمرکز آن ها روی افرادی است که مشغول کار صنعتی می باشند.

2222222222

یکی از انواع عکس های صنعتی، عکس هایی است که از کارکنان در هنگام کار گرفته می شود.

عکس های دسته اول معمولا مقاصد بسیار خاصی داشته و مخاطبین زیادی ندارند. به طور کلی، اکثر سوژه ها در این شاخه از عکاسی، فنی هستند و معمولا جزئیات محصولات و فرایندها را نشان می دهند. این عکس ها، جزئیات ماشین آلات و فرایندهای بسیار پیچیده صنعتی را به تصویر می کشند و مخاطب عام ندارند. در واقع، اکثر مخاطبین این عکس ها افرادی هستند که در آن زمینه صنعتی تخصص دارند.

عکس های صنعتی دسته دوم که صنعت کاران را در حال انجام کارشان به تصویر می کشند، عمومی تر هستند. این عکس ها باید از نظر زیبایی شناسی قوی باشند و جنبه های مختلف محیط های کاری، تلاش پرسنل، واحدهای کاری و فرهنگ کلی شرکت ها و سازمان ها را به تصویر بکشند. ممکن است هدف از این نوع عکس ها، استفاده در کاربردهای رسمی و شرکتی باشد.

کاربردها و اهمیت عکاسی صنعتی چیست؟

این شاخه از عکاسی در کسب و کارهایی مثل شرکت های مهندسی، تولیدی ها، کارخانه ها، استارت آپ های فناورانه و ... مورد استفاده قرار می گیرد که دارای یک بخش صنعتی هستند. عکاسی صنعتی می تواند در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد ولی بیشتر، شرکت هایی از عکاسی صنعنی استفاده می کنند که تولیدات آن ها نیازمند ماشین آلات و تجهیزات بزرگ- مقیاس و پیچیده است.

333333333333

از عکس های صنعتی می توان برای به تصویر کشیدن تجهیزات صنعتی پیچیده استفاده کرد.

عکاس برای گرفتن عکس های صنعتی شاید مجبور شود در محیط های بسیار کثیف و خطرناک مثل کارخانه آرد یا در محیط های خیلی تمیز و ایمن مثل کارخانه های تولید کننده مواد غذایی و نوشیدنی کارش را انجام دهد. استفاده از عکس های صنعتی در صنایع مختلفی مثل ساخت و ساز، معدن، تولید، انرژی و حمل و نقل مرسوم است. 

اهمیت عکاسی صنعتی در این است که فناوری، نوآوری و دشواری انواع مختلف فرآیندهای صنعتی را به تصویر می کشد. بسیاری از مردم هیچ اطلاعی در رابطه با کارهایی که در صنایع انجام می شوند، ندارند و عکاسان صنعتی می توانند با آثار خود، ذهنیتی از کارهای صنعتی را در مردم عادی ایجاد نمایند.

استفاده از عکس های منحصر به فرد که واقعا از بخش های صنعتی شرکت شما تهیه شده اند و آن ها را از جای دیگری دانلود نکرده اید، نه تنها از سبب افزایش بازدید وبسایت شرکت شما می شود (موتورهای جستجو منحصر به فرد بودن عکس هایی را که در وبسایت خود قرار می دهید، متوجه می شوند) بلکه اعتماد مشتریان شما را نیز جلب می کند.

به قول معروف، یک عکس ارزش هزاران کلمه را دارد. خیلی از افراد حوصله خواندن متن های طولانی را ندارند و شما می توانید تنها با یک عکس، مفاهیمی را که بیانشان نیاز به متن هایی طولانی دارند، به مخاطب انتقال دهید. به همین دلیل، امروزه عکس هایی با کیفیت بالای فنی و مفهومی، جزئی جدایی ناپذیر از هر کسب و کاری هستند.

مشتریان دوست دارند شرکتی را که از آن خرید می کنند، به خوبی بشناسند. بسیار مهم است که تخصص خود را به مشتریانتان معرفی کنید. مشتری باید تجهیزات شما را ببیند، با شیوه کار شما آشنا شود و متخصصان شما را بشناسد. بنابراین عکس های صنعتی می تواند نقشی مهم در کسب اعتماد مشتریان ایفا کند.

امروزه مردم نسبت به جنبه های اجتماعی، بهداشتی، زیست محیطی و ایمنی شرکت هایی که از آن ها خرید می کنند اهمیت زیادی می دهند و مطالعات نشان داده اند که ۷۰ درصد از مردم ایالات متحده آمریکا در هنگام خرید به این مسائل توجه دارند. بسیاری از مردم بر این باورند که نحوه برخورد شرکت با کارکنانش، نشان می دهد که آن شرکت چقدر قابل اطمینان است.

عکس های صنعتی می توانند کارخانه شما را ایمن نشان دهند و به مشتری اطمینان دهند که ایمنی کارگران، حفاظت از محیط زیست و بهداشت برای شما اهمیت بسیار زیادی دارند هرچند که شاید در واقعیت اینگونه نباشد و شرکت ها آنقدرها هم به این مسائل اهمیت ندهند ولی عکس ها خیلی قدرتمندتر از چیزی هستند که تصورش را می کنید و می توانند مشتری را به بهترین و ساده تری شکل ممکن متقاعد کنند.    

4444444444444444

عکس های صنعتی می توانند محیط های صنعتی را آن گونه که مشتریان می پسندند، به تصویر بکشند.

ضروریات عکاسی صنعتی

ممکن است گرفتن عکس های صنعتی در نگاه اولی کاری ساده به نظر برسد که تجهیزات پیچیده ای نیاز ندارد ولی اصلا این طور نیست و عکس های صنعتی باید کیفیت تکنیکی بالایی داشته باشند که نیازمند دوربین های عکاسی DSLR کاملا حرفه ای و البته دانش فنی بالای عکاس هستند. از سوی دیگر عکاسی در بعضی شرایط صنعتی می تواند بسیار خطرناک و دشوار باشد و گاها عکاس باید دارای تجهیزات ایمنی باشد. به علاوه، در بعضی محیط های صنعتی نور چندانی وجود ندارد و از آن جایی که این نوع عکاسی معمولا میدان دید گسترده ای دارد، نیازمند فلش ها یا نورهای ثابت قوی می باشد.

جدای از تجهیزات مورد نیاز، عکاسی صنعتی کاری کاملا تخصصی است و هر عکاسی نمی تواند عکس های صنعتی خوبی بگیرد. عکاس باید دانش و خلاقیت کافی را برای به تصویر کشیدن شرایط محیط های صنعتی و القای مفاهیم مورد نظر به مشتریان داشته باشد.

برای سفارش عکاسی صنعتی باید به کجا مراجعه کرد؟

همانطور که گفتیم، یکی از ضروریات شرکت هایی که دارای بخش های صنعتی هستند، عکس های صنعتی است. چنین شرکت هایی می توانند برای تهیه عکس های صنعتی از محیط های کاری خود یک عکاس صنعتی استخدام کنند. با این حال، پروژه ها و کمپین های عکاسی صنعتی معمولا زمان کوتاهی دارند و در واقع استخدام کردن یک عکاس صرفا به منظور گرفتن عکس های صنعتی، از نظر اقتصادی به صرفه نیست زیرا شرکت باید حقوقی ثابت برای عکاسی در نظر بگیرد که شاید یک روز در ماه واقعا به او نیاز داشته باشد.

بعضی شرکت ها  ترجیح می دهند که تجهیزات عکاسی حرفه ای را خریده و در اختیار یکی از پرسنل خود که ممکن است کمی تجربه در زمینه عکاسی داشته باشد، قرار دهند تا او عکس های صنعتی را تهیه کند. با این حال، همان طور که گفته شد، تجهیزات تنها ضرورت گرفتن عکس های صنعتی خوب نیستند و عکاس باید دانش و مهارت کافی را برای این کار داشته باشد.

بهترین راه برای اینکه شرکت ها عکس های صنعتی مورد نظر خود را تهیه کنند، این است که کار عکاسی را به صورت پروژه ای به شرکت های تبلیغاتی مثل شرکت «طرح گندم» سفارش دهند. عکاسی صنعتی تنها یکی از خدمات این شرکت است که کارهایی مثل طراحی گرافیکی، طراحی کاتالوگ ، طراحی لوگو، چاپ ابزارهای تبلیغاتی مختلف کاتالوگ ها و بروشورها، ساخت تیزرهای تبلیغاتی و بسیاری خدمات تبلیغاتی دیگر را به صورت حرفه ای انجام می دهد.

 شرکت تبلیغاتی طرح گندم تیمی از عکاسان حرفه ای در همه زمینه ها دارد. عکاسان صنعتی طرح گندم قادرند با مجهز بودن به پیشرفته ترین دوربین ها و لوازم جانبی عکاسی و با مهارت و دانش بالایی که دارند، حرفه ای ترین عکس های صنعتی را بگیرند که مخاطبین شما را به بهترین شکل تحت تأثیر قرار بدهند.   

شرکت تبلیغاتی طرح گندم دارای استودیوی عکاسی بسیار مجهز و حرفه ایی است و اگر می خواهید از محصولات خود عکس های حرفه ای داشته باشید، می توانید محصولات خود را به استودیوی عکاسی طرح گندم بفرستید تا عکاسان حرفه ای این شرکت حرفه ای ترین و با کیفیت ترین عکس های صنعتی ممکن را از آن ها بگیرند.

همچنین، اگر می خواهید از تأسیسات صنعتی شرکت خود، فرآیندهای صنعتی مورد استفاده در تولید محصولاتتان یا از تلاش کارکنان شرکت خود عکس هایی حرفه ای داشته باشید تا در وبسایت خود یا در بروشورها و کاتالوگ های خود از آن ها استفاده کنید، می توانید از شرکت تبلیغاتی طرح گندم بخواهید که عکاسان حرفه ای خود را حتی در قالب کمپین های عکاسی صنعتی به شرکت شما اعزام کند. 

 

منبع خبر : 

 

https://www.ilna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/980271-%D8%A7%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%A2%D9%86

  • ali yaghoobi
  • ۰
  • ۰

عکاسی صنعتی برای استفاده در کاتالوگ‌ها، بروشورها، جعبه‌های محصولات یا نمایش خط‌تولید و محصولات صنعتی با تجهیزات مدرن و حرفه‌ای ازجمله دوربین‌های کنون، فوجی، سونی و... در طرح گندم ارائه می‌شود.

 

منظور از عکاسی صنعتی زیرشاخه‌ای از عکاسی است که هدف از آن نمایش کامل و صحیح و باکیفیت محصول یا به‌تصویر‌کشیدن محیط‌های صنعتی و افراد مشغول در این نوع محیط‌ها است. عکاس برای عکاسی از محیط‌های صنعتی باید با رعایت نکات ایمنی و هماهنگی کامل در مراکز صنعتی حضور یابد؛ ولی برای عکاسی از محصولات، اگر این محصولات کوچک و قابل‌حمل باشند، می‌تواند کارش را در استودیو انجام دهد. در این مطلب، می‌خواهیم درباره‌ی عکاسی صنعتی از شیشه و دیگر محصولات شفاف در استودیو نکاتی بیان کنیم.

عکاسی صنعتی از شیشه

مهم‌‌ترین عامل در عکاسی نور است. در طرح گندم، گام‌های اصلی عکاسی از شیشه رعایت می‌شود. این گام‌ها به‌شرح زیر هستند:

گام اول: نور را کنترل کنید

تفاوت ضریب شکست شیشه و هوا سبب می‌شود بتوانیم اجسام شیشه‌ای را ببینیم. عکاسان طرح گندم همواره سعی می‌کنند برای عکاسی از شیشه بهترین زاویه‌ی تابش نور به آن، یعنی از پشت شیشه را رعایت کنند. نور پشتی سبب ایجاد این انعکاس‌ها نمی‌شود و لبه‌های شیشه را به‌خوبی به‌تصویر می‌کشد.

گام دوم: انعکاس و شکست نور را کنترل کنید

برای کنترل انعکاس شیشه با قرار‌دادن فلگ‌های مشکی در اطراف سوژه مشکل برطرف می‌شود. همچنین، عکاسان این مجموعه مراقب شکست و تجزیه‌ی نور و ایجاد رنگ در بخش‌های مختلف شیشه هستند تا کیفیت تصویر عالی شود.

طرح گندم

گام سوم: گرفتن و پردازش عکس

تنظیم نور و کنترل انعکاس‌های نوری سخت‌ترین بخش عکاسی صنعتی از شیشه است. وقتی این کارها را انجام دادید، می‌توانید عکاسی را شروع کنید. با نور پشتی و پس‌زمینه سفید، باید میزان نوردهی به حسگر دوربین را روی میزانی بیشتر از میزان اعلام‌شده‌ی نورسنج تنظیم کنید. شیشه یکی از سوژه‌های دشوار برای عکاسی است. عکاسان طرح گندم با استفاده از تنظیم نور پشتی لبه‌های شیشه را بیشتر نشان می‌دهند و از ایجاد درخشش‌های موضعی روی سوژه جلوگیری می‌کنند. همچنین، با استفاده از فلگ‌ها در جوانب سوژه، انعکاس تصویر اشیاء محیط در شیشه را کنترل می‌کنند.

تجهیزاتی که در استودیو عکاسی این مجموعه به‌کار می‌رود، ازجمله تجهیزات مدرن هستند. این تجهیزات عبارت‌اند از: سافت‌باکس‌ها و امکانات نورپردازی (سه نوع عمده‌ی لامپ روشنایی مداوم وجود دارد: فلورسنت و تنگستن وLED. این لامپ‌ها نتایج عالی دارند؛ بنابراین انتخاب اینکه کدام‌یک از آن‌ها استفاده شود، عمدتاً به اولویت شخصی بستگی دارد)، دوربین‌های دیجیتال حرفه‌ای کنون با رزولوشن چشمگیر ۳۰/۳ مگاپیکسلی به‌همراه حسگر CMOS تمام‌فریم، ساچلر، پایه‌های عکاسی برتر و... .

سافت‌باکس‌ها درمقایسه‌با چترها نور را بهتر کنترل می‌کند (نشت کمتری). بسیاری از عکاسان سافت‌باکس‌های مستطیلی را ترجیح می‌دهند؛ زیرا بیشتر به نور طبیعی در پنجره شباهت دارند و این مجموعه نیز با به‌کارگیری از بهترین سافت‌باکس‌ها تجربه‌ای بی‌نظیر برای تصاویرتان رقم می زند. درباره‌ی فلورسنت نیز باید بگوییم که به‌طورکلی، در استودیوهای حرفه‌ای یافت می‌شود و بیش‌از‌حد گرم نمی‌شود. 

 

طرح گندم؛ بهترین مرجع برای عکاسی صنعتی از شیشه

اگر به عکس‌های صنعتی از محصولات شیشه‌‌ای خود نیاز دارید؛ ولی خودتان تجهیزات و تجربه‌ی کافی برای عکاسی صنعتی از شیشه را ندارید، می‌توانید این پروژه را به عکاسان حرفه‌‌ای شرکت تبلیغاتی طرح گندم بسپارید. عکاسان طرح گندم در عکاسی صنعتی تخصص دارند و با بهره‌مندی از دوربین‌ها و لوازم جانبی و استودیوهای عالی، می‌توانند بهترین عکس‌ها را از مصنوعات و محصولات شیشه‌‌ای شما تهیه کنند.

طرح گندم در عکاسی میدانی از محیط‌های صنعتی نیز سابقه‌ی حرفه‌‌ای دارد و می‌تواند برای ثبت عکس‌هایی از کارخانه و محل تولید محصولاتتان نیز روی آن حساب ویژه‌‌ای باز‌کنید. از افتخارهای مهم این مجموعه همکاری با LG، عکاسی صنعتی ایساکو،  پادیسان، عکاسی تبلیغاتی رب آتا، محصولات بهداشتی و آرایشی (ببک)، کوکاکولا و... است.

شما عزیزان می‌توانید برای مشاهده‌ی تصاویر تبلیغاتی و صنعتی این مجموعه به صفحه‌ی عکاسی صنعتی مراجعه کنید. عکاسی صنعتی، تنها خدماتی نیست که در شرکت تبلیغاتی طرح گندم ارائه می‌شود و خدمات دیگر آن عبارت‌اند از:

  • طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور و جعبه
  • طراحی لیبل
  • طراحی پوستر، لوگو، سِت اداری و کاغذ یادداشت
  • طراحی بسیاری از عناصر تبلیغاتی دیگر و چاپ تمامی آن‌ها
  • ساخت تیزرهای تبلیغاتی و فیلم صنعتی
  • طراحی وب‌سایت

معمولا شرکت‌ها از عکس‌های صنعتی در کاتالوگ‌ها، بروشورها، روی جعبه‌های محصولات و... استفاده می‌کنند. چاپ باکیفیت چنین اقلامی نیازمند این است که تصویرها و رنگ‌های آن‌ها با تکنیک‌ها و تجهیزات چاپ همخوانی داشته باشند. شما می‌توانید کل پروژه‌ی عکاسی و طراحی و چاپ این اقلام تبلیغاتی را به شرکت تبلیغاتی طرح گندم بسپارید تا با هماهنگی کامل متخصصان بخش‌های مختلف این شرکت، بهترین نتیجه حاصل شود.

در‌واقع سپردن تمام خدمات تبلیغاتی به یک شرکت باعث می‌شود کارهایتان بهتر انجام شود؛ چون برعهده‌ی شرکت طرح گندم است و هماهنگی واحدهای این مجموعه با یکدیگر باعث می‌شود بهترین خروجی را داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید ازطریق راه‌های زیر با طرح گندم در ارتباط باشید.

آدرس وب‌سایت: www.Tarhegandom.com

شماره‌تماس: ۰۲۱۸۸۷۱۷۱۵۲ و ۰۹۱۲۳۲۳۴۶۸۰

 

منبع خبر : https://www.zoomit.ir/pr/364856-industrial-photography-glass-tarhegandom/

  • ali yaghoobi
  • ۰
  • ۰
وقتی می خواهید بازاریابی خود را به سطح بالاتری برسانید, از بازگشت به اصول اولیه پرهیز نکنید. بازاریابی چاپی هنوز یک روش عالی برای جذب مشتریان جدید و پردازش سفارشات است.
 
نزدیک به 170 میلیون نفر امروزه فروشگاه ها از خرید می کنند. وقتی می خواهید کاتالوگ شما به نحوی  بهترین  برای شرکت شما باشد باید نکاتی را رعایت کنید تا کمپین بازاریابی چاپی شما موفقیت آمیز باشد. 
 
 
برای یادگیری نحوه تهیه کاتالوگ سفارشی از نکات زیر استفاده کنید.
نمونه طراحی تبلیغاتی پردیس
 
 
 آنچه را که می خواهید از کاتالوگ درک کنید
 
اول از همه, شما باید دقیقا بدانید که از کاتالوگ خود به چه نتیجه ای می رسید. شاید شما کاتالوگ ها را به صورت فصلی بیرون بیاورید یا یک سری محصولات دارید که می خواهید آنها را معرفی کنید.
 
شما می توانید با چند چاپگر کاتالوگ رنگی کار کنید که می تواند هر طرحی را چنده کنزده.
 
 
 مطمئن باشید که کاتالوگ از نظر شخصی منحصر به فرد و برجسته است
 
در نظر بگیرید که از چه طرح ها و طرح های رنگی برای کاتالوگ خود استفاده می کنید. هرچه بیشتر خلاقیت به خرج دهید, می توانید کاتالوگ  برجسته تری را ایجاد کنید.
 
آخرین چیزی که می خواهید این باشد که پروژه شما پیش پا افتاده باشد. اطمینان حاصل کنید که کاتالوگ شما با سبکی متناسب با شما بسیار چشم نواز است.
نمونه تبلیغاتی و صنعتی ماشین آلات مرداس
 
 شمارش صفحه را مدیریت کنید
 
شروع به فکر کردن در مورد اینکه چند صفحه می خواهید در کاتالوگ خود قرار دهید. شمارش صفحه هم برای تنظیمات برگزیده طراحی و هم برای مدیریت هزینه ها مهم است. اگر اندازه کاتالوگ 8.5 × 11 "یا A4 باشد و تعداد کل صفحه داخلی را می توان بر 16 تقسیم کرد ، این مقرون به صرفه ترین است. زیرا دستگاه های چاپ افست متداول ترین چاپ را برای شما دارند. A
 
اگرچه صفحات بیشتری برای چاپ هزینه شما را افزایش می دهد, همچنین در صورت داشتن صفحات بیشتر, بازده بیشتری از سرمایه (ROI) خواهید داشت. مطمئن باشید که شروع به برنامه ریزی چیدمان می کنید تا بدانید بهترین کار برای تبدیل و طراحی چیست.
 
 
 تمرکز بر حداقل گرایی و دقیق بودن
 
 شما باید تعادل خوبی بین داشتن تصاویر و محتوای هیجان انگیز و باقی گذاشتن فضا اختصاص دهید.
 
وقتی بتوانید این تعادل را برقرار کنید, خواندن کاتالوگ شما راحت تر خواهد بود و موفقیت بیشتری خواهید داشت. برای تحقق این امر, تمرکز خود را بر روی مینیمالیسم بگذارید و در مورد هر محتوایی که وارد می کنید دقیق باشید.
 
 
 از تصاویر با کیفیت استفاده کنید
 
کاتالوگ ها عمدتا ابزارهای تصویری هستند ، بنابراین درست است که شما باید از بهترین تصادویر ممکن در کاتالوگ
 
به جای استفاده از تصاویر موجود برای کالاهایی که می فروشید استفاده کنید, مطمئن شوید که عکس های خود را با وضوح بالا تهیه کرده اید.  مطمئن شوید که همه عکسها  تصاویر ایده آل برای محصولات شما هستند و مطمئن باشید که آنها را برای اصلاح رنگ  کیفیت سیصد دی پی آی را دارند
هنگامی که تبلیغات را در کاتالوگ خود قرار می دهید, اطمینان حاصل کنید که از استانداردهای یکنواختی برخوردار هستید و تبلیغات نیز چشم نواز و طراحی خوبی دارند.
 
 فرآیند ویژه را روی سطح جلد اضافه کنید
 
هر وقت ممکن است از مزایای خود استفاده کنید. به عنوان مثال, امروزه مردم به محصولات دیجیتالی عادت کرده اند, که بسیار عالی هستند, اما لزوما تجربه شخصی را ندارند.
 
هنگام طراحی کاتالوگ, به دیگران چیزی می دهید که بتوانند آن را در دست خود نگه دارند, روی میز قهوه خود ذخیره کنند و از اوقات فراغت خود لذت ببرند. به همین ترتیب, باید وقت بگذارید و کاتالوگ را تا حد ممکن به یادگار بگذارید.
نمونه طرح صنعتی بارمان تجارت
 
این کار را می توانید با افزودن بافت زیبا, مهر زنی روی فویل, برجستگی, UV نقطه ای, لمینیت براق, لمینیت مات و لمینیت لمسی نرم بر روی پوشش انجام دهید. می توانید بافت را به کاتالوگ خود اضافه کنید. این به شما کمک می کند تا تأثیر ماندگاری در خوانندگان کاتالوگ خود ایجاد کنید و همچنین بازخورد بهتری داشته باشید.
 
از مواد با کیفیت استفاده کنید
 
جدا از انواع مواد مورد استفاده خود ، مطمئن شوید که آنها را از یک چاپخاواد مورد استاده استفاده خود ، مطمئن شوید که آنها را از یک چاپخاینت اساد مورد اساداده فرد کنت
هنگام انتخاب کاغذ ، وزن ها و اندازه های دیگر را مطالعه کنید و اطمینان حاصل کنید که کاتالوگ با استفاده از مواد با دوام جمع شده است.
 
هویت برند خود را بشناسید
 
وقتی می خواهید از بازاریابی کاتالوگ خود بیشترین بهره را ببرید ، درک هویت برود نمی از از السلات
مطمئن باشید که شما همچنین تصمیماتی می گیرید که برای برند شما عالی هستند. هنگام ایجاد کاتالوگ, باید کاملا واضح باشد که چگونه با شما ارتباط برقرار کنیم و اینکه چرا آنها باید در آینده از برند شما پیروی کنند.
 
از سبک نوشتن شما گرفته تا انواع تصویری که استفاده می کنید, در هویت برند شما نقش دارد. وقتی اینجا را شروع می کنید, بهتر می توانید افرادی را که می خواهید بفروشید و اینکه چرا آنها باید با شما تجارت کنند.
 
 اعتبار تصویر مناسب و بهترین ابعاد را ارائه دهید
 
همیشه به درستی از تصاویری که استفاده می کنید استناد کنید. وقتی اعتبار می دهید, از مشکلات حقوقی اجتناب خواهید کرد و همچنین اعتبار را به کاتالوگ خود وارد خواهید کرد.
 
 
برای طراحی واقعی صفحات خود کمی وقت بگذارید تا از ابعاد ایده آل برای هر تصویر نیز استفاده کنید.
 
نمونه طرح شرکت بدومیکس
 
 از نویسندگان و اصلاح گرهای با کیفیت استفاده کنید
 
در آخر, مطمئن باشید که هر قسمت از نوشته های شما به هدف شما کمک می کند. نوشتن باید خوب انجام شود و شما باید برای تصحیح اشتباهات املایی و دستوری از مصححان کمک بگیرید.
 
 
 
 ما خوشحال خواهیم شد که به شما کمک کنیم کاتالوگ خودتان را طراحی کنید شما عزیزان میتوانید با مراجعه به شرکت تبلیغاتی طرح گندم نمونه کاتالوگ های این شرکت را مشاهده کنید برای اطلاعات بیشتر به صفحه طراحی کاتالوگ ما در لینک زیر مراجعه نمایید.
 
 

 

  • ali yaghoobi