تمامی اطلاعات مربوط به طراحی کاتالوگ ، عکاسی صنعتی و ....

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طراحی محصول مناسب مسئولیت زیادی دارد.
یک طراحی عالی برچسب می تواند در موفقیت یک محصول تفاوت ایجاد کند ، به ویژه با توجه به اینکه اکثر خریداران در مورد اینکه کدام محصول را از فروشگاه خریداری می کنند تصمیم می گیرند.
در زیر 10 مورد از بهترین نکات برای ایجاد یک طراحی عالی لیبل محصول آورده شده است.
1. تحقیقات خود را انجام دهید
قبل از شروع به طراحی ، حتی از طریق طرح های خشن ، ضروری است که شما تحقیق درستی انجام دهید.
هنگام تحقیق در مورد برچسب های محصول ، ابتدا باید بفهمید که مشتریان هدف محصول چه کسانی هستند - سن ، جنس ، ارزش ، تحصیلات و غیره - اینها اطلاعات حیاتی هستند که به شما در تصمیم گیری های طراحی کمک می کنند.
علاوه بر اطلاع در مورد بازار هدف ، باید در مورد محصولات / مارک های رقیب نیز تا آنجا که ممکن است تحقیق کنید.
این اطلاعات به چند دلیل مهم است.
در مرحله اول ، به شما کمک می کنیم تا از طراحی لیبل خیلی نزدیک به یک محصول رقابتی جلوگیری کنید. و در مرحله دوم ، به شما اطلاع می دهیم که چه نوع طرحی را ایجاد کنید که برای آن جمعیت شناختی جذاب باشد.

Image for post

 

2. ارتباط عالی
هنگام ایجاد برچسب محصول برای مشتری ، مسئولیت این است که یک طراحی عملی ارائه دهید.
با این حال ، برای ارائه این طرح ، شما به برخی اطلاعات مشتری احتیاج دارید.
مهمترین مواردی که باید از مشتری بدانید:
آیا از قبل لوگو برای محصول طراحی شده است؟ - این مهم است که بدانید.
اغلب یک لوگو وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید ، اما همیشه اینطور نیست.
در صورت نیاز به لوگو طراحی شده برای محصول ، در صورت ارائه قیمت برای طراحی لیبل، باید این را در نظر بگیرید.
مواقعی وجود دارد که شما می توانید به جای اینکه با یک نشان ورود به سیستم یا علامت کامل ، از یک فونت برای نام محصول استفاده کنید ، اما همیشه باید در ابتدای پروژه این موضوع را با مشتری در میان بگذارید.
محصول کجا فروخته می شود؟ - این یکی دیگر از موارد مهم است که باید بدانید زیرا به شما اجازه می دهد چگونه محصول را به بهترین شکل متمایز کنید.
به عنوان مثال ، اگر در حال طراحی یک لیبل محصول برای یک محصول آب پرتقال هستید که در سوپرمارکت ها فروخته می شود ، پس باید آن را از تمام کالاهایی که کنار راهرو قرار می گیرد متمایز کنید.
این محصول به سمت چه کسی هدایت می شود؟ - اگرچه این محصول به شما نشانه می دهد که مصرف کننده عمومی چه کسی است ، اما شما می خواهید در اولین فرصت هرچه بیشتر از این موضوع مطلع شوید.
فقط دانستن یک محصول برای زنان زیر 30 سال یا مردان 18 تا 30 سال کافی نیست که بتوانید بهترین نوع لیبل را ایجاد کنید.
شما می خواهید بدانید که ارزش آنها ، سطح تحصیلات آنها ، و انواع دیگر محصولاتی که آنها به طور معمول خریداری می کنند چیست - هر چیزی که در طراحی برچسب به شما کمک کند.
USP محصول چقدر است؟ - همچنین شما می خواهید از مشتری دریابید که نقطه فروش بی نظیر محصول چیست.
اگر محصول USP مشخصی داشته باشد ، مطمئناً این چیزی است که شما می خواهید از طریق طراحی برچسب ، خواه از کلمات ، تصاویر یا هر دو استفاده شود.
ایجاد برچسب بسته بندی محصولات به راحتی آسان نیست ، بنابراین می خواهید قبل از شروع مراحل طراحی ، خود را به بیشترین اطلاعات ممکن مجهز کنید.

3. دریابید که از چه مواد بسته بندی استفاده خواهد شد
غالباً هنگام طراحی به نمایندگی از مشتری ، در مورد مواد بسته بندی مورد استفاده تصمیم گیری نمی شود.
این عالی است زیرا به شما امکان می دهد ورودی داشته باشید و در مورد بهترین زیبایی شناسی کلی برای محصولی که طراحی می کنید ، فکر کنید.
در مواردی که مواد بسته بندی قبلاً توافق شده باشد ، مطمئناً می خواهید همه چیز را در مورد آن بدانید - اندازه آن ، از چه چیزی ساخته شده است ، شفاف یا مات و غیره
این همه اطلاعات حیاتی است که تصمیماتی را که هنگام طراحی برچسب می گیرید ، آگاه می کند.
4. ایجاد سلسله مراتب اطلاعاتی
طراحی برچسب محصول نه تنها به معنای ایجاد طرحی چشم نواز است که به فروش محصول کمک کند بلکه اطلاعات حیاتی را نیز در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.
برخی از عناصر بدیهی است که برچسب ، یعنی نام محصول ، شعار و آرم شرکت ، برجسته می شوند.
وقتی صحبت از بقیه اطلاعات روی برچسب می شود ، باید تصمیم بگیرید که چگونه و از کجا روی بسته بندی نشان داده شود.
برخی از اطلاعات ضروری که باید روی برچسب وارد کنید ، شامل ، بارکد ، قیمت و اطلاعات تغذیه ای است.
5. طرح رنگ مناسب را انتخاب کنید
انتخاب رنگ های مناسب یکی از مهمترین جنبه های طراحی برچسب عالی محصول است.
رنگهایی که استفاده می کنید به عوامل زیادی بستگی دارد ، از جمله نوع محصولی که برای آن برچسب طراحی می کنید ، مصرف کننده هدف و رنگهای مارک های رقیب.
اغلب رنگ هایی که استفاده می کنید با طراحی کلی بسته بندی اطلاع رسانی می شوند.
مقاله مرتبط: چگونه یک آرم را علامت تجاری کنیم
به عنوان مثال ، اگر در حال ایجاد برچسبی هستید که دارای تصاویر زیبا و تایپوگرافی بازیگوش باشد ، استفاده از رنگ های روشن و پررنگ برای مطابقت با موضوع کلی منطقی است.
به طور کلی رنگ های محصول باید به آن کمک کند تا در کنار مارک های رقیب و همچنین توجه مشتریان را جلب کند.

 

Image for post

 

6. تایپوگرافی مناسب ضروری است
یک برچسب محصول معمولی متن زیادی را شامل می شود و بنابراین انتخاب تایپوگرافی مناسب برای انعکاس کالا نکته کلیدی است.
از آنجا که اطلاعات زیادی روی برچسب وجود دارد ، ابتدا می خواهید به این فکر کنید که از چه تایپوگرافی برای مهمترین قسمتهای طرح مانند نام محصول و شعار استفاده خواهید کرد.
بسته به مهارت خود به عنوان یک طراح ، بهتر است به جای تکیه بر قلم از قبل موجود ، حروف دستی سفارشی برای برچسب ایجاد کنید.
مزیت این امر این است که شما می توانید چیزی منحصر به فرد برای محصول ایجاد کنید.
7. همیشه به USP محصول فکر کنید
هدف نهایی یک برچسب محصول این است که ابتدا توجه مصرف کنندگان را جلب کرده و سپس آنها را متقاعد کند که چرا باید این محصول را خریداری کنند.
بهترین راه برای انجام روش دوم فشار آوردن به USP محصول است.
گاهی اوقات یک محصول USP مشخصی ندارد ، اما حتی اگر اینگونه نباشد ، شما می توانید به نقاط مثبت محصول فشار بیاورید ، خواه این باشد که سالم است ، ارزش خوبی دارد ، راحت است و غیره.
دانستن USP محصول نه تنها به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که چه اطلاعاتی باید بر روی برچسب برجسته باشد ، بلکه به شما در تصمیم گیری های مهم طراحی در طی فرآیند کمک می کند.
8. در نظر بگیرید که از Visual Elements استفاده خواهید کرد
تایپوگرافی و رنگ ها در مورد برچسب محصول ضروری است.
عناصر بصری طراحی ، تصاویر و تصاویر به همان اندازه مهم هستند.
تصاویر و تصاویر به ویژه برای ایجاد احساسی در اطراف محصول بسیار مفید هستند که نمی توانید فقط با کلمات انجام دهید.
نوع تصویری که می خواهید استفاده کنید و سبک آن بستگی زیادی به محصولی دارد که برای آن طراحی می کنید.
به عنوان مثال اگر برای یک آبجو با طعم جدید از یک شرکت تولید کننده محلی برچسب طراحی می کردید ، ممکن است تصاویری از بشکه های آبجو یا یک میخانه به سبک روستایی را در آن قرار دهید.

Image for post

 

9. بدانید چه محدودیت هایی وجود دارد
ممکن است موارد بسیار مفصلی مانند تایپوگرافی حروف چاپی ، عناصر طراحی برجسته و غیره را در ذهن داشته باشید.
با این حال ، این ممکن است برای مشتری شما عملی نباشد.
بنابراین همیشه قبل از شروع طراحی باید بفهمید که محدودیت هایی وجود دارد.
این چیزی است که باید از ابتدا بدانید زیرا شما نمی خواهید تا نیمه از طراحی عبور کنید ، فقط برای اینکه دریابید رنگ خاصی که استفاده کرده اید امکان پذیر نیست.
مقاله مرتبط: روانشناسی طراحی لوگو
10. اطمینان حاصل کنید که مشتری را در فرآیند درگیر کنید
هنگام ایجاد یک طرح از طرف مشتری ، همیشه باید مطمئن شوید که آنها را به روز نگه دارید و آنها را درگیر روند طراحی کنید.
طراحان مختلف در مورد میزان جذب مشتری در روند طراحی رویکردهای متفاوتی دارند.
برخی ترجیح می دهند در هر مرحله از طراحی مشتری را تا آنجا که ممکن است شامل کنند تا بتوانند تأیید وی را دریافت کنند.
طراحان دیگر فقط حداقل به روزرسانی ها را ارائه می دهند.
در هر صورت ، مهم است که قبل از انجام هرگونه تغییر قابل توجه در طراحی ، بازخورد بگیرید زیرا ممکن است دلیل خوبی برای عدم تمایل مشتری وجود داشته باشد.
با دنبال کردن 10 مرحله برای طراحی لیبل محصول عالی ، که در بالا ذکر شد ، به شما یک فرصت عالی برای طراحی برچسب محصول می دهد که به افزایش فروش و برجسته شدن در رقابت کمک می کند.

  • ali yaghoobi
  • ۰
  • ۰

با وجود شایعات مربوط به نابودی کاتالوگ آن، بازاریابی کاتالوگ در صورت اجرای صحیح می تواند موفقیت آمیز باشد. به دلیل هزینه های چاپی ، تولیدی و پستی موجود ، بازاریابی کاتالوگ در صورت عدم اجرای صحیح می تواند بسیار گران و بی سود باشد.

برای پاسخ به این سوال ، ما 10 نکته برتر در زمینه بازاریابی و طراحی کاتالوگ را در زیر به اشتراک خواهیم گذاشت:

1. شناسه برند کاتالوگ
موفقیت اساسی در بازاریابی کاتالوگ نقطه قوت برند شماست. مارک های تاسیس شده از آگاهی از نام تجاری برخوردار هستند در حالی که مارک های جدید باید به نامگذاری موثر برند و هویت گرافیکی جذاب اعتماد کنند. مارک های قوی معمولاً از نام های تجاری یا علائم تجاری خود برای نام کاتالوگ خود استفاده می کنند. مارک های ناشناخته باید از یک نام جذاب کاتالوگ استفاده کنند ، اما همچنین ممکن است برای جلوگیری از سردرگمی یک توصیف کننده واقعی را در نظر بگیرند. جنبه های دیگر هویت نام تجاری شامل آرم ها ، و موضوع بهترین روش بعدی ما ، طراحی است.

2. طراحی کاتالوگ
دستیابی به هویت برند طراحی کاتالوگ موثری است. اولین برداشت از کاتالوگ و تصمیم برای افتتاح و تعامل توسط کاتالوگ تحت تأثیر قرار می گیرد. این جلد باید از نظر زیبایی جذاب باشد ، اما همچنین حاوی مطالب باشد. بسته به دسته بندی ، یک پیشنهاد یا قلاب می تواند علاقه را ایجاد کند یا احساس اضطراری ایجاد کند. فضای داخلی کاتالوگ باید دارای سازمانی کاربر پسند باشد. کاتالوگ های بزرگتر باید حاوی جدول مطالب ، برگه ها یا برگه ها باشند. و به یاد داشته باشید ، فضای سفید خوب است! یکی از جنبه های مهم طراحی کاتالوگ موضوع یکی از بهترین اقدامات بعدی ما ، عکاسی است.

3. کپی کاتالوگ
نسخه کاتالوگ باید واضح ، موجز ، خوانا آسان و بسته به دسته ، آموزشی یا حتی سرگرم کننده باشد. کاربر کاتالوگ باید بتواند تمام اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری در مورد خرید را پیدا کند ، یا خطر از دست دادن فروش را داشته باشد. اطلاعات سفارش و قیمت گذاری باید در جداول خوانا ارائه شود.

4. عکاسی از کاتالوگ
بهترین کاتالوگ ها بسیار بصری هستند و به کاربر اجازه می دهند با کمترین تلاش نسیم کند. عکاسی از تجربه بصری پشتیبانی می کند. عکاسی از محیط موثرترین یا تصویربرداری از محصولات در محیط های واقعی است ، ایده آل با افرادی که با محصولات شما در تعامل هستند! عکس های محصول هنوز یک ضرورت است ، اما در صورت امکان ، محصول را ثانویه یا مساوی با عکاسی محیطی کنید. به ریز عکسها فکر کنید!

طرح و طرح رنگ کاتالوگ چاپی شما باید متناسب با محتویات باشد.
به عنوان مثال ، یک کاتالوگ برای یک بوتیک لباس باید ظرافت مانند طلا ، نقره و عاج را به تصویر بکشد. از طرف دیگر ، یک کاتالوگ اسباب بازی باید غریب و سرگرم کننده ، با رنگ های روشن باشد.

حروف چاپی را مخلوط نکنید.
از یک یا دو خانواده استفاده کنید و برای ایجاد سبک های مختلف که به خوبی هماهنگ می شوند ، حروف بزرگ و حروف بزرگ را به کار ببرید. به عنوان یک قاعده کلی ، حداکثر از دو یا سه قلم با هم استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر از قلم های sans serif در پاراگراف ها استفاده می کنید ، از سربرگ slab یا serif استفاده کنید. استفاده از فونت ها را در هر بخش سازگار کنید.

کاتالوگ مد از PrintRunner
عناصر طراحی باید با موضوع سازگار باشد.

روی محصولات جدید و همچنین محصولات مورد تأکید کنید.
در عکس های محصول ، نشانه ای از ورود تازه وارد آنها با استفاده از ستاره ها یا برجسته ها ذکر شده است. افزودن تخفیف نیز توجه مشتری را به سمت این محصولات جدید جلب می کند.

با طراحی خود سازگار باشید.
کاتالوگ فرصتی عالی برای برندسازی است. مشتریان الگوهایی را در طراحی ، طرح بندی و رنگ محصول تشخیص می دهند ، که آنها را با کسب و کار شما مرتبط می کنند.

در حالی که سازگاری مهم است ، اما می تواند یکنواخت باشد.
سعی کنید آن را با اضافه کردن یک صفحه منحصر به فرد ، مانند تصویر محصول در اندازه کامل یا محتوای تجاری مرتبط با محصولات خود ، از بین ببرید. از مرکز استفاده کنید تا به نفع خود باشید. در این کار زیاده روی نکنید ، در غیر اینصورت چیدمان شما همه جا خواهد بود.

از فضای سفید به نفع خود استفاده کنید.

بیاموزید که چگونه هنگام قرار دادن محصولات خود در یک صفحه ، از فضای سفید استفاده کنید.
صفحه ای بهم ریخته برای دیدن خسته کننده است. فضای سفید به خواننده این امکان را می دهد تا ضمن تأکید بیشتر بر روی هر محصول ، در مقایسه با گروه عظیمی از محصولات که برای جلب توجه تلاش می کنند ، استراحت کند.

نوع ماده ای را که به عنوان پوششی برای کاتالوگ خود استفاده خواهید کرد در نظر بگیرید.
شما دو گزینه دارید - کاغذ انعطاف پذیرتر یا یک کارتن سفت و سخت. کاغذ انعطاف پذیر ممکن است حمل و نقل و انتقال آن راحت تر باشد در حالی که کارتن ممکن است از کاتالوگ شما محافظت کند و باعث دوام آن شود.

توضیحات جذاب محصول را بنویسید.
توصیفات محصول نه تنها باید مشخصات یک محصول را ارائه دهد ، بلکه باید مشتریان را برای خرید آنها فریب دهد. اطلاعات ضروری شامل قیمت ها ، مواد و مقادیر است. نکاتی کوتاه در مورد چگونگی استفاده موثر خواننده از محصول شما بنویسید.

برای اطلاعات بیشتر به صفحه طراحی کاتالوگ مراجعه کنید.

  • ali yaghoobi