تمامی اطلاعات مربوط به طراحی کاتالوگ ، عکاسی صنعتی و ....

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اصول طراحی لیبل

اولین اصول طراحی لیبل و مهم ترین آن ، متناسب بودن طرح روی لیبل با محتوای درونی آن است. نا همگون بودن و اغراق در طراحی روی لیبل با محتوای درون آن آثار مخربی بر روی جلب اعتماد مشتریان گرامی دارد و همچنین از اعتبار برند شما می کاهد. رعایت کردن اولین اصول طراحی لیبل برای برند تجاری شما بسیار حساس می باشد. چرا که بسیار مشاهده شده با کیفیت بالای محصول شما به دلیل نا همخوانی طرح روی لیبل و محصول شما و عدم انتقال اطلاعات کامل و صحیح از محصول، اعتماد مشتریان از آن برند سلب شده است و دیگر بازنگشته است.

  • ۰
  • ۰

تاریخچه و تعریف عکاسی

عکاسی از اصطلاحات یونانی عبارات گرفته شده است ، به معنی نور ، و گرافیک ، به معنی ترسیم. این یک هنر ، علمی و عملی است که شامل استفاده از نور برای ایجاد تصاویر است. فرآیند عکاسی از زمانی شروع می شود که مواد شیمیایی حساس به نور ، که به هالیدهای نقره معروف هستند ، در معرض نور قرار می گیرند. هالیدها بر روی یک قطعه فیلم ساخته شده اند تا تصویری منفی ایجاد کنند ، که پس از آن در معرض نور قرار می گیرد تا عکس مثبت و نهایی ایجاد شود.

  • ۰
  • ۰

عکاسی صنعتی و طراحی کاتالوگ
اگر شما کارخانه ، مجتمع  پتروشیمی هستید و یا پروژه های بزرگ صنعتی در پیش دارید در واقع هیچ چیز به صرفه تر از  طراحی کاتالوگ و عکاسی صنعتی و تجاری برای شما نیست و در کل جهان از این روش استفاده میکنند ، این دو در واقع خط تولید شما را به وضوح معرفی میکند ، متخصصین شما را معرفی میکند و چه چیزی مهمتر از این برای شما ؟ در واقع کسانی که این تصاویر را مشاهده میکنند  مدیران ارشد نیستند و مشتریان شما هستند حال چه مشتری قدیمی و چه شخص جدید و بیشتر هدف برای ترقیب مشتریان جدید است.  تمامی  مدیران صنعتی به خوبی میدانند  که تصویر برداری و فیلم برداری از فرایندهای صنعتی پروسه ای بسیار دشوار است. شما اگر بخواهید طراحی کاتالوگ حرفه ای داشته باشید باید عکس هایی با بهترین کیفیت و رقابتی از محصولات خود داشته باشید و در غیر این صورت مطمئنا کاتالوگ جذابی نخواهیم داشت.

  • ۰
  • ۰

طراحی کاتالوگ

کاتالوگ و بروشور
کاتالوگ و بروشور جهت معرفی و تبلیغ محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید، بسیار روش کارآمد و موثری می باشد. بسته به نوع محصول و یا خدمات شما پیشنهادی به شما ارائه می شود، از این جهت که کاتالوگ برای شما کافی است هر دو تاثیر بسزایی خواهند داشت. اگر کسب و کار شما خدمات ارائه می دهد و یا کالای مصرفی ارائه می کند و نیاز به توضیحات نوشتاری بیشتری دارد بروشور میتواند بسیار موثر واقع شود و از لحاظ قیمتی مقرون به صرفه است. چنانچه در تجارت شما تصویر کالا از اهمیت بالایی برخوردار باشد، طراحی کاتالوگ میتواند بسیار مفید واقع شود زیرا که کیفیت عکس ها و تصاویر در کاتالوگ به خوبی نمایش داده میشود، البته جلوه ی عکس در کارهای چاپی زمانی که از عکاسی صنعتی حرفه ای بهره گرفته باشید، بسیار چشمگیر خواهد بود. در صورتی که شرکت شما شامل تعداد زیادی خدمات و یا چندین کالا باشد، عنوان کردن فهرست وار آنها و به ترتیب توضیح هر کدام در کنار عکس مرتبط خیلی منظم تر و کارا تر خواهد بود که این هدف از طریق طراحی بروشور کاتالوگ و احراز خواهد شد. طراحی بروشور در ابعاد و طرح های گوناگونی ارائه می شود. بروشور ها به صورت ۳لت یا هفت لت و به حالت آکاردئون قابل ارائه می باشد ولی کاتالوگ ها معمولا در صفحات بیشتری ارائه می شوند. بی گمان مهمترین عنصری که در طراحی کاتالوگ و بروشور بیننده را به وجد می آورد، تصاویری است که از محصول تان در صفحات کاتالوگ یا بروشور شما به نمایش گذاشته می شود. مهمترین نکته ای که در شروع طراحی کاتالوگ و بروشور می بایست در نظر داشت، این است که گروه مخاطبان مورد نظر را به خوبی شناسایی نماییم و با توجه به سبک و سیاق آنها، طراحی را آغاز نماییم. در طراحی کاتالوگ و بروشور بهتر است هماهنگی بین رنگ سازمانی و رنگ بندی صفحات کاتالوگ مخصوصا جلد اول آن وجود داشته باشد. در جلد اول کاتالوگ می بایست سنخیتی با محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید، وجود داشته باشد. تناسب میان رنگ بندی های هر صفحه در کاتالوگ و بروشور، انگیزه تماشاچی را برای مطالعه ی ادامه مطلب دوچندان می نماید. فونت ها در متن نوشتاری طراحی کاتالوگ و بروشور با سایز های بزرگ و متوسط می توانند توجه خواننده را به عناوین جلب نمایند. طراحان این مجموعه با کادری مجرب با خلق ایده های نو، معرفی محصول یا خدمات شما را با کیفیتی در خور برند تجاری تان، ارائه می دهد. 

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر و همچنین طراحی کاتالوگ  به سایت moderntarh.com مراجعه کنید

  • ali yaghoobi
  • ۰
  • ۰

عکاسی صنعتی و حرفه ای

از خدمات عکاسی صنعتی  در کسب و کارهای کوچک و بزرگ، آژانس های تبلیغاتی و آگهی های تبلیغاتی می توان استفاده نمود. عکس صنعتی را می توانید در تبلیغات شهری، تجارت و حتی در نمایشگاه نیز استفاده نمایید.

از عکاسی صنعتی می توانید به عنوان ارائه گزارش از عملکرد نیز استفاده نمایید.

عکاسی صنعتی می تواند سوژه هایی از قبیل :

عکاسی از محصولات صنعتی ( ابزار آلات، ماشین آلات کوچک و بزرگ، قطعات صنعتی و  اتصالات صنعتی)

عکاسی از کارخانه و سازمان ها (خط تولید، محیط کاری، فرآیند تولید، کارگران و کارمندان)

عکاسی صنعتی حرفه ای (حفاری، معدن، جاده، رودخانه )

این نوع هنر عکاسی نیازمند تجربه کاری و تخصص در زمینه عکاسی می باشد. نور پردازی و همچنین استفاده تجهیزات حرفه ای برای عکس برداری بسیار تاثیر گذار می باشد.

راهنمای پروژه عکاسی صنعتی از کارخانه:
برای انجام این پروژه از تیم عکاسی به همراه تجهیزات حرفه ای استفاده می کنیم. قبل از شروع پروژه با مدیر یا راهنمای کارخانه جلسه ای تشکیل می دهیم و نیاز های کارفرما مورد تجزیه تحلیل قرار می دهیم و از مکان یا سوژه های عکاسی یک لیست تهیه می کنیم.

از کار فرما انتظار داریم که:

محیط کار یا سوژه را برای عکاسی آماده کند تا کیفیت و سرعت کار بالا رود.

سوژه های مدنظر برای عکاسی را بررسی کنند تا (کثیف نباشد، زدگی و خوردگی و دیگر مواردی که ممکن است روی خروجی سوژه تاثیر منفی بگذارد.

نور محیط  را بررسی کنید و اگر نور کافی نیست با عکاس مشورت کنید.

اگر قرار است از کارمندان عکس تهیه شود بهتر است از کارکنان بخواهید با ظاهری آراسته و پوششی مناسب جلوی دوربین قرار گیرند. بهتر است برای پوشش مناسب و یکدست از کارکنان بخواهید از لباس سازمانی استفاده کنند.

رعایت نکات ایمنی در عکاسی: اگر محیط یا سوژه عکاسی خطرناک می باشد حتما با عکاس مشورت کرده و یک فرد با تجربه درخواست کنید که راهنمای عکاس باشد.

بعد از مشورت های لازم با کارفرما تیم عکاسی به کارخانه اعزام می شود. تیم عکاسی به همراه کارفرما مجدد از فضا و سوژه ها دیدن می کنند و عکاس با توجه به نور و سوژه کار خود را شروع می کنید.

کار عکاسی ممکن است بین یک ساعت تا چندین روز کاری نیز طول بکشد که کانون تبلیغاتی مدرن طرح به شما پروژه های یک روزه عکاسی را پیشنهاد می دهد. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان عکاسی تماس بگیرید.

بعد از اتمام پروژه، کارفرما از میان تصاویر گرفته شده چندین عکس صنعتی را انتخاب می کند برای ویرایش آماده سازی و بعد از مونتاژ و تایید کارفرما پروژه به اتمام می رسد.

عکاسی و فیلمبرداری صنعتی
فیلمبرداری صنعتی مشابه عکاسی صنعتی می باشد و از سوژه های منتخب بر اساس نیاز عکسبرداری و فیلمبرداری می شود. در برخی موارد ممکن است به علت (فضای وسیع، طرز استفاده از ماشین آلات ، فضای کارخانه و  دیگر موارد) نتوان از سوژه ها عکسبرداری نمود و نیاز است فیلمبرداری صنعتی انجام شود. فیلمبرداری صنعتی معمولا با دوربین های فیلمبرداری و هلی شات انجام می شود. کانون تبلیغاتی مدرن طرح با استفاده از تجهیزات مدرن  عکاسی و فیلمبرداری صنعتی آماده خدمات فیلم برداری از خط تولید، کارخانه، فیلم برداری هوایی (هلی شات) و سایر پروژه های فیلمبرداری می باشد.

 تجربه و سابقه کار از مزیت های رقابتی کانون تبلیغاتی مدرن طرح است.

تاریخچه عکاسی صنعتی
هنر عکاسی در سال ۱۸۱۶ خلق شد. می توان گفت عکاسی حرفه ای صنعتی یکی از موثرترین تاثیرات  را در زندگی و تبلیغات مردم داشته است. تصاویر اولیه که با هنر عکاسی خلق شد می توان به تصویری از یک کشاورز، فعالیت صنعت گران، تجهیزات نظامی و موضوعات دیگر اشاره نمود. تفاوت عکاسی صنعتی با دیگر هنر های عکاسی می توان به سبک آن اشاره نمود که در شکل های مختلف و تکنیک های متفاوت در حال استفاده می باشد. از شخص معمولی انتظار نمی رود یک عکس صنعتی خلق کند بلکه شخص باید یک عکاس صنعتی حرفه ای و با تجربه باشد که تخصص و تجهیزات لازم را در اختیار داشته باشد.

 برای اطلاعات بیشتر از خدمات و تصاویر به سایت moderntarh.com مراجعه کنید.

 

  • ali yaghoobi