تمامی اطلاعات مربوط به طراحی کاتالوگ ، عکاسی صنعتی و ....

  • ۰
  • ۰

کاتالوگ محصولات یک ابزار تبلیغاتی است که شامل فهرستی از محصولات یک شرکت همراه با جزئیات دقیق آن ها می باشد که به خریداران در تصمیم گیری برای خرید کردن کمک می کند. این جزئیات عبارتند از: ویژگی ها و مشخصات محصول، توصیف محصول، ابعاد محصول، قیمت، وزن، موجود بودن، رنگ، نظرات مشتریان و ... .

2222222222222222

کاتالوگ ها ابزارهایی فیزیکی برای توصیف محصولات و جلب نظر مشتری هستند.

بهترین مثال از یک کاتالوگ محصول را می‌توانید در سایت آمازون مشاهده کنید؛ شما می توانید در آمازون تنها با یک کلیک به انبوهی از اطلاعات در رابطه با محصول دسترسی داشته باشید. تصور کنید می خواهید یک کتاب بخرید؛ سایت آمازون تمامی اطلاعاتی را که نیاز دارید، فهرست می کند. این اطلاعات می تواند شامل عنوان کتاب، نام نویسنده، نام ناشر، تعداد صفحات، خلاصه ای از کتاب، قیمت، ابعاد، تخفیفات، نظرات مشتریان و .... باشد.

طراحی کاتالوگ به چه کسانی توصیه می شود؟

بعضی افراد و سمت ها در شرکت ها و کسب و کارها به طراحی و چاپ کاتالوگ نیاز دارند که در این بخش آن ها را معرفی کرده ایم:

  • نمایندگان فروش و تیم های فروش داخلی از کاتالوگ برای انتقال اطلاعات مهم در رابطه با یک محصول یا خدمات به مشتریانشان استفاده می کنند. آن ها می توانند زمانی که در حال صحبت کردن با مشتری در رابطه با مزایای محصول هستند، از کاتالوگ کمک بگیرند و آن را به مشتری نشان دهند.

3333333333333

بازاریاب می تواند از کاتالوگ برای معرفی محصولات به مشتری استفاده کند.

  • خریداران زمانی که می خواهند تصمیمی در رابطه با خرید یک محصول یا خدمات بگیرند، می توانند از کاتالوگ کمک بگیرند. کاتالوگ ها به مقایسه محصولات یا خدمات فروشندگان مختلف با هم دیگر و گرفتن بهترین تصمیم در خرید، کمک می کنند.
  • مدیران انبارها و فروشگاه ها: مدیرها و اپراتورهای شیفتی انبارها و فروشگاه ها از کاتالوگ برای کسب اطلاعات در رابطه با محصولات موجود در انبار یا فروشگاه استفاده می کنند.

۹ دلیل اهمیت طراحی و چاپ کاتالوگ

 

طرحی کاتالوگ و چاپ آن چه اهمیتی دارد؟

 

  • بازاریابان میدانی می توانند کاتالوگ را در جلسات بازاریابی که با مشتریان خود دارند، به آن ها نشان دهند.
  • گروه های غیر وابسته به شرکت مثل آژانس ها، شرکای تجاری، دلالان و فروشندگان ارزش افزوده از کاتالوگ برای کسب اطلاعات در رابطه با یک محصول یا خدمات و به اشتراک گذاری این اطلاعات با مصرف کنندگان، استفاده می کنند.
  • انتقال اطلاعات صحیح به مشتریان: اطلاعاتی مثل اطلاعات فنی و ویژگی های محصولات را نمی توان به حافظه سپرد. ثبت این اطلاعات در اسنادی مثال کاتالوگ به شما کمک می کند که هر زمان خواستید، به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. برای مثال تصور کنید که شما می خواهید فن کویل مورد نظر خود را بخرید. اگر در هنگام اندازه گیری مکان های محتمل برای نصب، به کاتالوگ شرکتی که می خواهید از آن خریداری کنید دسترسی داشته باشید، به راحتی می توانید محصولی را که برای شما بهتر است، انتخاب نمایید.
  • کاهش چرخه های کسب و کار: چاپ کاتالوگ به شما کمک می کند که نیاز کمتری به مشاوره دادن به مشتریان داشته باشید و این امتیاز تا حد زیادی در زمان شما صرفه جویی می کند.
  • کمک به فروش نمایندگان فروش: نمایندگان فروش تنها یک وظیفه دارند و آن فروش است. وظیفه نمایندگان فروش جمع آوری اطلاعات محصول از منابع مختلف در شرکت، وظیفه نمایندگان فروش نیست. بنابراین کاتالوگ دیجیتال یا کاتالوگ چاپی به آن ها کمک می کند تا بی هیچ زحمتی اطلاعات محصول را با مشتریان بالقوه به اشتراک بگذارند و فروش را به انجام برسانند. این کار در زمان آن ها صرفه جویی زیادی می کند.
  • افزایش نسبت فروش به بازدید محصول: نسبت فروش محصول نسبت به بازدید محصول توسط مشتری اهمیت زیادی در کسب و کارها دارد زیرا هرچه این نسبت پایین تر باشد، زمان ارزشمند زیادی را از شما می گیرد و هرچه بالاتر باشد، زمان کمتری از شما هدر می رود.

به علاوه، خیلی از مشتریان بالقوه ای که از محصول بازدید می کنند و آن را نمی خرند، هرگز باز نمی گردند و بنابراین نسبت پایین فروش به بازدید محصول، تعداد مشتریان نهایی شما را کاهش می هد. کاتالوگ ها با فرآهم آوردن اطلاعاتی مفید و دقیق در رابطه با جزئیات محصول، به خریدار کمک می کنند بتواند با اطمینان تصمیم گیری کند و در نتیجه نسبت فروش محصول به بازدید آن بالا می رود.

  • برند شدن محصول: طراحی کاتالوگ و چاپ آن به شرکت کمک می کند تا به یک برند برای محصول خود تبدیل شود. استفاده از رنگ ها، عکس ها، کارکاتورها و کارتون های مختلف، لوگو، فونت مورد استفاده در نوشته ها و دعوت به اقدام در کاتالوگ ها سبب می شوند که یک شرکت از رقبایش متمایز به نظر برسد.

4444444444444

کاتالوگ به برند شدن محصولات کمک می کند.

خیلی از شرکت ها در کاتالوگ های خود، تاریخچه و چگونگی توسعه شان را می نویسند تا ارتباطی با مشتریان خود برقرار کنند. این کار سبب می شود تا کاربران خیلی ساده با مرور صفحات کاتالوگ، برند شما را به ذهن بسپارند.

  • برقراری جریان اطلاعات: وجود کاتالوگ محصولات، جریانی پیوسته از اطلاعات را بین سهامداران داخلی و خارجی شرکت از ابتدا تا انتهای مسیر تولید به فروش، برقرار می کند. تیم های بازاریابی محصول که مسئول طراحی و چاپ کاتالوگ هستند، می توانند با سفارش چاپ کاتالوگ های مورد نظرشان به تیم های شرکت های تبلیغاتی مثل شرکت «طرح گندم ، مدرن طرح» که علاوه بر طراحی کاتالوگ، عکاسی صنعتی از محصول را نیز انجام می دهد، بهترین کاتالوگ ها را تهیه و محصولات خود را از آن طریق به مشتریان معرفی کنند.
  • فروش آفلاین محصول: درست است که امروزه خیلی از افراد از اینترنت برای خرید استفاده می کنند، اما بازار خرید آفلاین هنوز به قوت خود باقی است. هنوز هم خیلی ها هستند که برای خرید به فروشگاه ها، پاساژها و ... مراجعه می کنند و فروشندگان در این مکان ها نیازمند کاتالوگ محصول هستند تا اطلاعات درست و جذابی به خریدار بالقوه ارائه کرده و در تصمیم خرید به او کمک کنند.

5555555555555555

فروشندگان می توانند از کاتالوگ برای فروش محصول به مشتریان استفاده کنند.

هر کاتالوگ محصول باید دارای چه مواردی باشد؟

در طراحی کاتالوگ محصول باید چه محتویاتی را در نظر گرفت؟

  • اقدام به عمل: بعد از اینکه مشتری کاتالوگ شما را در غیاب شما دید، انتظار دارید چه کاری انجام دهد؟ به شما ایمیل دهد؟ به فروشگاه شما سر بزند؟ با شما تماس بگیرد؟ اکانت اینستاگرام شما را فالو کند؟ اطلاعات تماس و نام حساب های کاربری خود در شبکه های اجتماعی را در اختیار مشتریان قرار داده و از آن ها بخواهید با شما تماس بگیرند و شما را در شبکه های اجتماعی فالو کنند.
  • گواهی نامه ها و استانداردهای کیفی که هر محصول موفق به کسب آن ها شده است را در باید در کاتالوگ قرار داد تا اطمینان مشتری جلب شود.
  • مواد مورد استفاده در ساخت محصول: حتما به جنس محصول اشاره کنید. مثلا اگر می خواهید دوربین عکاسی بفروشید، حتما به جنس بدنه آن اشاره کنید؛ آیا بدنه و شاسی دوربین از جنس پلاستیک است؟ آیا از جنس آلیاژ منیزیم است؟
  • نظرات مثبت مشتریان قبلی: از نظرات مثبت مشتریان قبلی در معرفی محصول خود در طراحی و چاپ کاتالوگ بهره بگیرید.
  • توصیف محصول: خیلی خلاصه محلول را در چند خط به مشتری معرفی کنید.
  • ابعاد: تمامی جزئیات ابعاد محصول را در کاتالوگ جای دهید.
  • تخفیفات: آیا شیوه یا زمان خرید مشمول تخفیف می شود؟ آیا مشتری با همراه داشتن کاتالوگ می تواند از تخفیفات شما بهره مند شود؟ این موارد را در چاپ کاتالوگ در نظر بگیرید.
  •  ویژگی های محصول: تمامی ویژگی های مهم و قابل توجه محصول را در کاتالوگ معرفی کنید.
  • ضمانت: اگر محصولات شما دارای ضمانت یا خدمات پس از فروش هستند، حتما در کاتالوگ آن را ذکر کنید.
  • شرایط استفاده ایده آل: حتما شرایطی را که می توان در آن شرایط، بهترین استفاده را از محصول کرد، مثل دما، فشار و ... را در کاتالوگ محصول جای دهید.
  • نام محصول: شما باید برای هر محصول خود یک نام منحصر به فرد داشته باشید.
  • قیمت: قیمت محصولات یکی از معیارهای اصلی مقایسه محصولات برای مشتریان است و حتما باید آن را در کاتالوگ محصول جای دهید.
  • عودت محصول: اگر شرایط خاصی برای عودت محصول دارید، در کاتالوگ به آن اشاره کنید، زیرا باعث جلب اعتماد مشتری می شود. اگر محصول را عودت نمی کنید نیازی نیست به آن اشاره کنید.
  • تصاویر: شاید بتوان گفت که مهم ترین چیز در طراحی کاتالوگ، عکس های محصول هستند. هر چقدر هم که جملات شما به خوبی محصول را توصیف کنند و آن را جذاب نشان دهند، هرگز نمی توانند جای عکس های صنعتی و عکس های تجاری که توسط عکاسان حرفه از محصول گرفته شده اند را پر کنند.

666666666666666

عکاسی حرفه ای مهم ترین بخش از طراحی کاتالوگ است.

عکس ها قدرت شگفت انگیزی دارند و می توانند کاری کنند که مشتری خود را در حال استفاده از محصول تصور کند. ابعاد محصول با عکس ها بهتر به چشم می آید. زیبایی های محصول را نمی توان با کلمات توصیف کرد و این عکس ها هستند که بیشترین تأثیر را روی تصمیم گیری مشتری دارند.

خیلی از تیم های طراحی و چاپ کاتالوگ از شما عکس می خواهند و معمولا شرکت ها که اکثرا فاقد عکاس حرفه ای می باشند، عکس هایی بی کیفیت و غیرحرفه ای در اختیار تیم طراحی کاتالوگ قرار می دهند که می توانند اثری معکوس در فروش داشته باشند. با این حال، بعضی از شرکت هایی که در زمینه طراحی کاتالوگ فعالیت می کنند، مثل شرکت تبلیغاتی « مدرن طرح ،  طرح گندم »، دارای تیم هایی حرفه ای از عکاسان با استودیوها و تجهیزات عکاسی کاملا حرفه ای هستند.

77777777777777777

عکاسی تجاری برای استفاده در کاتالوگ نیازمند مهارت و تجهیزات زیادی می باشد.

عکاسان طرح گندم و مدرن طرح در عکاسی از محصولات، عکاسی صنعتی و عکاسی تجاری، تخصص دارند و استودیوهای طرح گندم و شرکت مدرن طرح با صرف هزینه هایی فراوان، فقط و فقط برای عکاسی از محصولات تجاری طراحی شده اند.

هماهنگی تیم های عکاسی، طراحی و گرافیک و چاپ در طراحی کاتالوگ و چاپ آن بسیار مهم می باشد. عکس ها باید با زمینه کاتالوگ تطابق داشته باشند و زمینه و عناصر گرافیکی کاتالوگ باید با محصول و مخاطب تطابق داشته باشند، همه این موارد نیز باید با امکانات و تکنیک های چاپ، کاغذ مورد استفاده برای چاپ کاتالوگ و ... در هماهنگی کامل باشند.

وقتی هر بخش از طراحی و چاپ کاتالوگ را به یک شرکت جداگانه بسپارید، این هماهنگی امکان پذیر نخواهد بود یا اینکه بسیار دشوار است. همچنین هزینه نهایی چاپ و طراحی کاتالوگ نیز برای شما بیشتر می شود. بنابراین بهترین کار این است که صفر تا صد طراحی و چاپ کاتالوگ را به یک تیم تبلیغاتی قوی و کامل مثل «طرح گندم ، مدرن طرح» بسپارید.

شرکت تبلیغاتی طرح گندم و مدرن طرح خدماتی مثل طراحی گرافیک، عکاسی تبلیغاتی و چاپ کاتالوگ عرضه می کند و وقتی یک پروژه مثل طراحی کاتالوگ را به عهده می گیرد، تمامی دپارتمان های آن مثل اجزای یک ماشین، هماهنگ با هم عمل می کنند تا بهترین کاتالوگ ممکن را پیش روی مشتریان شما بگذارند.

البته این شرکت، به غیر از طراحی و چاپ کاتالوگ، خدمات دیگری مثل ساخت تیزرهای تبلیغاتی، فیلم های صنعتی و تبلیغاتی و طراحی و بهینه سازی سایت نیز انجام می دهد.

 

چرا کاتالوگ های چاپی هنوز هم مثل سابق مهم هستند؟

8888888888888

مردم هنوز هم با کاتالوگ های چاپی ارتباط بیشتری نسبت به کاتالوگ های دیجیتالی برقرار می کنند.

 

با گسترش روزافزون تجارت الکترونیک، آنلاین شدن بسیاری از فروشگاه ها و کسب و کار ها و امکانات فوق العاده ای که برای خرید آنلاین فرآهم آمده است، این سوال به ذهن تیم های بازاریاب شرکت خطور می کند که آیا هنوز هم کاتالوگ های چاپی می توانند در افزایش قابل توجه فروش، نقش داشته باشند؟ جواب مثبت و ما با ۵ دلیل، اهمیت کاتالوگ های چاپی را برای شما روشن می کنیم.

۱- تحریک به خرید: تحقیقات نشان داده اند که ۵۲٪ از افرادی که با در دست داشتن یک کاتالوگ وارد یک فروشگاه می شوند، بیش از چیزی که برای آن برنامه ریزی کرده بودند، خرید می کنند. همچنین، ۷۵٪ از دریافت کننده های کاتالوگ ها گفته اند که کاتالوگ چاپی در خرید به آن ها کمک می کند.

۲- پل زدن بین دنیای آفلاین و آنلاین: ۷۰ درصد از کسانی که کاتالوگ چاپی محصولات یک شرکت را دریافت می کنند، به وبسایت آن شرکت و فروشگاه آنلاین آن سر می زنند.

۳- چاپ کاتالوگ نسبت به تبلیغات آنلاین هدفمند تر است: در تبلیغات آنلاین، خیل عظیمی از کسانی که تبلیغات شما را دریافت می کنند، مشتریان بالقوه شما نیستند ولی کاتالوگ های چاپی دقیقا به دست افرادی می رسند که ممکن است بخواهند محصول شما را بخرند.

۴- شناخته شده شدن نام برند.

۵- راحتی مطالعه و دسترسی آسان.

منبع خبر : https://www.ilna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/979305-%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%A7%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%DA%86%D8%A7%D9%BE-%DA%A9%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%84%D9%88%DA%AF

  • ۹۹/۰۹/۰۱
  • ali yaghoobi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی