تمامی اطلاعات مربوط به طراحی کاتالوگ ، عکاسی صنعتی و ....

  • ۰
  • ۰

در نظر داشته باشید این مطلب فقط جنبه آموزشی دارد و در واقع شما عزیزان قطعا باید از متخصصین و مجربین طراحی کاتالوگ با indesign کمک بگیرید تا یک کاتالوگ حرفه ای را داشته باشید در ادامه به آموزش طراحی کاتالوگ با ایندیزاین میپردازیم .

آموزش طراحی کاتالوگ با indesign

سند را ایجاد کنید

اندازه و تنظیمات سند به نوع ظاهری کاتالوگ شما بستگی دارد ، به نحوه توزیع (دیجیتال یا چاپی) آن نیز بستگی دارد.

طراحی کاتالوگ با InDesign خود را با رفتن به FILE -> NEW -> DOCUMENT یا میانبر Ctrl + N شروع کنید.

 

Document preset - می توانید تنظیمات پیش فرض را دست نخورده بگذارید.
Intent - هدف سند خود را انتخاب کنید: چاپ ، انتشار وب یا انتشار دیجیتال.
Number of pages - تعداد صفحاتی را که کاتالوگ شما خواهد داشت تنظیم کنید. اگر مطمئن نیستید که چند مورد را می خواهید ، بعداً می توانید موارد بیشتری اضافه کنید.
Page size and orientation  - اندازه های بسیاری وجود دارد که می توانید انتخاب کنید ، بنابراین این تصمیم کاملاً به تنظیمات شما برای شکل ظاهری کاتالوگ شما بستگی دارد. من به اندازه A4 می روم و برای جهت گیری پرتره را انتخاب می کنم.
Columns - توصیه می کنم 1 ستون را انتخاب کنید
Margins - حاشیه ها را به دلخواه کم یا زیاد کنید. من با پیش فرض کار می کنم
Bleed and Slug - مرزها قسمتهایی از متن یا اشیا است که مرزها را مشخص میکنند تا در چاپ  به اشتباه  برش نخورند و Slug منطقه خارج از صفحه است که شامل دستورالعمل های چاپگر یا اطلاعات خروج از طرح است. می توانید تنظیمات پیش فرض را حفظ کنید.
با یک پیش تنظیم سند را شروع کنید ، بگذارید بگوییم: اندازه A4 ، حاشیه به طور پیش فرض.

اخیراً ، Adobe Indesign جنبه جدیدی را برای ایجاد یک سند معرفی کرده است. اگر نسخه جدیدتری از InDesign دارید ، هنگام باز کردن برگه New Document شما به این شکل است.

 

 

 

یک دسته از بالای سند مانند Print، Web یا Mobile را انتخاب کنید. می توانید از بین الگوهای سفارشی ذکر شده در سمت چپ کادر ، یکی را انتخاب کنید و در سمت راست می توانید تنظیمات خود را همانطور که در بالا توصیه شده تغییر دهید.

یک نکته جالب در مورد InDesign این است که شما می توانید با استفاده از اشکال الگویی ایجاد کنید که بعداً می توانید آن را با تصاویر و متن پر کنید.

ابتدا یک جعبه تصویر ایجاد کنید و آن را در یکی از صفحات خود قرار دهید تا طرح مورد نظر ایجاد شود. برای افزودن جعبه تصویر ، باید به نوار منو رفته و آن را انتخاب کنید.

 

preview

image_2

 

پس از آن ، به FILE> PLACE بروید. پوشه ای را انتخاب کنید که تمام تصاویر خود را در آن ذخیره کرده اید. عکسی را که می خواهید در کادر تصویر نشان داده شود انتخاب کنید.

خواهید دید که تصویر در داخل جعبه ای که ایجاد کرده اید قرار گرفته است. فقط برای انتخاب عکس ، باید روی دایره خاکستری که روی تصویر نشان داده شده است کلیک کنید. می دانید که این کار را انجام داده اید زیرا با فشار دادن آن ، مرزهای تصویر به قرمز تغییر می کنند. این بدان معنی است که شما فقط تصویر را در حال اصلاح و جابجا می کنید. وقتی بیرون جعبه را کلیک کنید و دوباره روی آن کلیک کنید ، حاشیه آبی خواهد شد. این بدان معنی است که شما فقط جعبه عکس را جابجا می کنید. تا زمانی که تصویر دارای حاشیه قرمز باشد ، می توانید عکس را حرکت دهید و بدون نگرانی از موقعیت جعبه ، آن را تغییر دهید.

 

 

 

همچنین بخوانید : بایدها و نبایدهای طراحی کاتالوگ

توصیه من این است که وقتی تصاویری متناسب با جعبه ندارید ، جعبه را بزرگتر کنید یا از خودکار استفاده کنید ، که باعث می شود تصویر شما به طور خودکار در جعبه تصویر جا بیفتد.

ضمناً ، اگر تصاویر شما بسیار پیکسلی به نظر می رسند ، وحشت نکنید. این برنامه از تصاویر با وضوح بالا استفاده نمی کند ، (برای جلوگیری از کاهش سرعت برنامه شما) ، اما هنگام صادر کردن سند ، تصاویر پیکسل نمی شوند. اگر شکل ظاهری شما را دوست ندارید و اگر این مورد شما را آزار می دهد ، به منوی بالا بروید VIEW> DISPLAY PERFORMANCE> HIGH-QUALITY DISPLAY را انتخاب کنید. با این حال ، ما آن را توصیه نمی کنیم.

preview

TEXT

می توانید ابزار TEXT را در نوار کناری پیدا کنید که با T مشخص شده است. هنگام انتخاب ، روی صفحه کلیک کرده و بکشید تا جعبه متن ایجاد شود. می توانید اندازه متن را دقیقاً مانند آنچه در Word انجام می دهید تغییر دهید. استفاده از همه گزینه های متن آسان است. اما من هر یک از آنها را توضیح خواهم داد تا به شما در درک عملکرد آن کمک کنم. برای مشاهده منوی متن ، باید متن را انتخاب کنید ، همان کاری که برای ترسیم جعبه انجام دادید.

 

preview

 

کنترل های قالب بندی نویسه

Font - دو کادر مربوط به تنظیمات قلم ها است. از اینجا می توانید سبک قلم را تغییر دهید.

Font Size -در اینجا جایی است که بزرگتر یا کوچکتر شدن آن اتفاق می افتد.

Special functions - همه راس ها / راس های های کوچک ، زیرنویس / Superscript ، Underline / Strikethrough.

Character Spacing - به شما امکان می دهد فضای بین کاراکترها را تغییر دهید.

 

برای مشاهده ادامه این مطلب بر روی  طراحی کاتالوگ با ایندیزاین کلیک کنید.

 
  • ۰۰/۰۶/۲۴
  • ali yaghoobi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی