تمامی اطلاعات مربوط به طراحی کاتالوگ ، عکاسی صنعتی و ....

  • ۰
  • ۰

شما عزیزان میتوانید برای سفارش انواع جعبه به شرکت تبلیغاتی طرح گندم مراجعه و قیمت ها در روش های متفاوت را بررسی کنید ، همچنین در نظر داشته باشید انواع نمونه کارها را میتوانید در صفحه طراحی و چاپ جعبه مشاهده نمایید. در ادامه به بررسی برخی از نکات مهم می پردازیم برای اطلاعات بیشتر به صفحه طراحی و چاپ جعبه مراجعه کنید.

روش های چاپ جعبه و مقایسه قیمت ها 

شما یک طرح و جعبه کاملاً مارک برای محصولات غذایی یا زیبایی خود دارید. حال باید تصمیم بگیرید که چگونه طرح خود را روی جعبه خود چاپ کنید.

پنج فرآیند اصلی در چاپ جعبه  وجود دارد. هر یک از نظر قیمت و روش متفاوت است. 

چاپ جعبه مناسب برای من کدام است؟ 
برای تیراژ چاپ پایین تر یا در صورت نیاز به تغییر در طراحی خود: صفحه دیجیتالی یا چاپ سیلک را انتخاب کنید

 

برای تیراژ بالا با هزینه کمتری اما با کیفیت چاپ کمی کمتر: فلکسوگرافی را انتخاب کنید

 

برای تیراژ زیاد با هزینه متوسط در جعبه با سطح صاف: افست را انتخاب کنید

 

برای حجم بسیار زیاد با طرح های بسیار دقیق: روتوگراور را انتخاب کنید.

 

چاپ افست
در افست ، جوهر روی صفحه چاپی آلومینیوم با طراحی شما روی آن اعمال می شود. تصویر جوهر شده سپس به یک پتو لاستیکی منتقل می شود ، و در آخر ، روی بسته بندی شما.

این فرایند را می توان با انواع مختلفی از جمله کاغذ ، مقوا و پلاستیک استفاده کرد و کیفیت بالایی از چاپ را به دست می آورد ، مخصوصاً وقتی نوبت شیب رنگ است. تنها شرط لازم این است که یک سطح صاف وجود داشته باشد.

افست  بسیار گران است ، به خصوص اگر شما در حجم بالایی چاپ نمی کنید. به این دلیل است که یک صفحه سفارشی برای انجام چاپ لازم است .

چاپ افست اغلب برای چاپ کارتن و برچسب های تاشو استفاده می شود ، زیرا به بسته بندی نیاز دارد تا بتواند صاف باشد.

 

 

فلکسوگرافی
شما می توانید از فلکسوگرافی به عنوان یک نسخه مدرن از چاپ متن استفاده کنید. از جوهر خشک کن سریع استفاده می کند. برخلاف افست ، فلکسوگرافی از صفحات چاپی فتوپلیمر انعطاف پذیر استفاده می کند. اینها به دور استوانه های چرخان پیچیده می شوند. سپس از سیلندرها برای تهیه حجم بالای چاپ بسیار سریع استفاده می شود.

 

اگر بودجه بیشتری دارید ، فلکسوگرافی گزینه بهتری نسبت به افست است. ارزان تر است و می تواند روی بسیاری از مواد مختلف از جمله مقوا فلوت دار ، سلفون و پلاستیک چاپ کند و بسته بندی شما نیازی به مسطح بودن ندارد.

 

 

فلکسوگرافی اغلب برای چاپ کیسه های پلاستیکی (مانند بسته های آب میوه و ماست) ، بسته بندی مواد غذایی و بسته بندی مقوای سه لایه استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای چاپ کارتن های شیر و بسته بندی استفاده کرد.

 

 

چاپ دیجیتال
شما احتمالاً بیشتر با چاپ دیجیتال آشنا هستید ، زیرا می توانید این کار را از طریق منزل با چاپگر جوهر افشان یا لیزر انجام دهید. همچنین برای مقادیر بیشتر و بسته بندی با کیفیت بالاتر می توانید با چاپ دیجیتال تجاری نیز پیش بروید. برخلاف افست و فلکسوگرافی ، از چاپ دیجیتال می توان برای تعداد بسیار کمی از چاپ استفاده کرد و می توانید به راحتی تغییراتی در طراحی خود ایجاد کنید. تهیه فایل با چاپ دیجیتال نیز بسیار آسان تر است.

 

اگر تعداد بسته های کمتری برای چاپ دارید ، دیجیتال ممکن است برای شما بهتر باشد. با این حال ، در حجم بزرگ گرانتر است. همچنین با چاپ دیجیتال از حداقل پوشش محافظت از پوشش استفاده می شود ، بنابراین اگر جعبه  شما به گونه ای طراحی شده است که بسیار مورد استفاده قرار گیرد ، ممکن است بخواهید روش چاپ دیگری را انتخاب کنید.

 

 

چاپ دیجیتال برای بسیاری از برنامه ها از جمله برچسب ها ، جعبه های راه راه و برای ساختن نمونه های اولیه بسته بندی استفاده می شود. برای شرکت های جدید بسیار مفید است ، زیرا ارزان است و می توانید آن را از طریق رایانه خانگی انجام دهید.

 

چاپ روتوگراور یا پیوسته
چاپ  Rotogravure  یا پیوسته برای طرح های جعبه  که دارای جزئیات پیچیده ای هستند که می خواهید آنها را حفظ کنید ، مناسب است و همچنین برای چاپ در مقادیر بسیار زیاد. در روتراگراور ، طرح شما در یک الگوی ترام  به سیلندرهای فلزی حک شده است. هر رنگ سیلندر خاص خود را دریافت می کند. سلولها در اعماق مختلف حفر می شوند و جوهرهایی را که بعد از آن روی جعبه  شما منتقل می شوند نگه می دارند. در اعماق مختلف ترام ها شدت رنگ تغییر می کند ، در حالی که ترام های  عمیق تر رنگی پررنگ تر از سطوح کم عمق ایجاد می کنند.

 

 Rotogravure کیفیت چاپ بسیار بالایی را تولید می کند و به راحتی می تواند تصاویر عکس چاپ کند. همچنین می توانید حجم زیادی را بدون افت کیفیت چاپ کنید. با این حال ، اگر شما تیراژ بسیار بالایی از محصولات ندارید ، استفاده از روتراگراور منطقی نیست ، زیرا بسیار گران است.

 

Rotogravure برای چاپ روی مواد بسیار نازک مانند پلی استر و نایلون به خوبی کار می کند. این ماده معمولاً برای بسته بندی مواد غذایی قابل انعطاف یا لمینیت استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای زیبایی ظاهری به جعبه استفاده کرد.

 

 

چاپ سیلک
برخلاف روتراگراور ، چاپ صفحه سیلک مناسب تر برای کارهای چاپ کوچکتر است ، زیرا تولید آن کند است. از یک صفحه نمایش استفاده می کند که یک پارچه بافته شده است. قسمت هایی از صفحه نمایش با یک ماده غیر قابل نفوذ پوشیده شده است ، در حالی که در مناطق باقیمانده ، جوهر به داخل جعبه شما منتقل می شود. چاپ سیلک را می توان در بسیاری از مواد از جمله کاغذ ، پارچه ، شیشه ، چوب و فلز استفاده کرد

 

چاپ سیلک برای حجم کمتری استفاده می شود. هزینه راه اندازی آن کم است و برای چاپ روی آن نیازی به سطح صاف نیست. با این حال ، زمان تولید نسبت به روش های دیگر کندتر است ، و از نظر حجم زیاد نیز مناسب نیست.

 

چاپ سیلک اغلب در بطری های شیشه ای و فلزی استفاده می شود. اگرچه بیشتر برای کارهای محدود استفاده می شود ، اما هنوز هم برای حجم بیشتری از وسایل مانند بطری های عطر شیشه ای و لوله های پلاستیکی برای لوسیون بدن ، شامپو و غیره مورد استفاده قرار می گیرد زیرا ظاهری پیشرفته تر به این محصولات می دهد.

 

 

  • ۹۹/۰۸/۲۵
  • ali yaghoobi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی