چیدمان رنگی
- چیدمان رنگی: این نوع چیدمان در عکاسی بیشتر برای اهداف انگیزشی و همچنین رقابتی به کار برده میشود زیرا همانطور که روانشناسان میگویند دیدن ترکیب رنگهای مختلف و شاد در عکس تبلیغاتی میتواند در ما حس شادی و نشاط را به وجود آورد به همین خاطر اگر هدف از عکاسی ایجاد انگیزه در افراد و یا عکس از مواد خوراکی باشد، توصیه میشود از چیدمان رنگی استفاده شود تا روحیه بیننده با دیدن این عکسها بالا رود البته توجه داشته باشید که این نمونه از عکسها بیشتر برای مجلات و یا سایتهای انگیزشی به کار میرود که طبق آمار به دست آمده نتایج مثتبی نیز به همراه داشته است.
چیدمان شلوغ
- چیدمان شلوغ: این نوع چیدمان بیشتر جهت تیزر فیلمها کاربرد دارد چون جالب است بدانید که اگر عکس تبلیغاتی یک فیلم تازه ساخته شده با چیدمانی شلوغ گرفته شود در برخی مواقع میتواند مخاطبان بیشتری را جذب کند به همین دلیل کارگردانها باید با توجه به ژانر فیلم مورد نظر خود یک مدل از چیدمان در عکاسی را به دلخواه انتخاب کنند.
چیدمان تک رنگ یا دو رنگ
- چیدمان تک رنگ یا دو رنگ: چیدمان تک رنگ در عکسهایی به کار برده میشود که یک هدف و یا آرمان خاصی را دنبال میکند برای مثال انجمنها، سازمانها و… که برای هدف مشخصی تشکیل شده اند جهت آن که بتوانند هدف و خواسته خود را به خوبی به بیننده برسانند از چیدمانهای تک رنگ و یا در برخی مواقع دو رنگ استفاده میکنند، این چیدمان به معنای آن است که عوامل موجود در عکس رنگهای مشابهی دارند برای مثال همه عوامل موجود سیاه و یا سفید هستند البته این نوع چیدمان میتواند بیننده را بیشتر به فکر فرو ببرد تا هدف آن عکس را بهتر درک کند.
چیدمان وارونه
- چیدمان وارونه: این نوع چیدمان در سالهای اخیر بیشتر مورد توجه افراد قرار گرفته است زیرا برای این نوع چیدمان در عکاسی یک فضای مخصوص را طراحی میکنند که تمامی وسایل درون آن صحنه به صورت وارونه چیده شده است، این نوع فضا به عکاس کمک میکند که عکسی متفاوت و برخلاف عادتهای روزمره مردم ثبت کند زیرا وقتی فردی در آن فضا قرار میگیرد گویی آن فرد تنها عنصر نا هماهنگ در صحنه است، این نوع چیدمان به علت نوآوری و جذابیت خود توانسته طرفداران بسیار زیادی داشته باشد.
برای مطالعه ادامه این مطلب به صفحه https://moderntarh.com/layout-in-advertising-photography مراجعه کنید.
- ۹۹/۰۸/۱۹