ممکن است یک سؤال اساسی با پاسخی ساده به نظر برسد ، اما شرکت تبلیغاتی مدرن پیچیده تر از آن است که به نظر می رسد.
شرکت تبلیغاتی همه جوانب تبلیغات مشتری را ایجاد می کند ، برنامه ریزی می کند و مدیریت می کند. شرکت های تبلیغاتی می توانند در زمینه هایی مانند تبلیغات تعاملی تخصص داشته باشند ، یا می توانند یک آژانس کاملاً خدماتی باشند که مواد تبلیغاتی مانند وب سایت ، تبلیغات آنلاین و اجتماعی ، بروشور ، کاتالوگ ، ایمیل ، تبلیغات چاپی ، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و ..... را ایجاد می کنند. .
انواع شرکت های تبلیغاتی
شما به راحتی نمی توانید هر شرکت تبلیغاتی را انتخاب کنید. این مانند این خواهد بود که بگوییم هر شبکه تلویزیونی یکسان است. بله ، همه آنها عملکردهای بسیار مشابهی دارند ، اما تغییرات زیادی وجود دارد که آنها را از هم جدا می کند. برای شروع ، سه نوع آژانس مختلف وجود دارد:
Above The Line (ATL): اینها شرکت های تبلیغاتی بزرگی هستند که حسابهای اصلی را کنترل می کنند و کمپین های تبلیغاتی ملی و حتی بین المللی ایجاد می کنند که بخش قابل توجهی از بودجه مشتری را به خود اختصاص می دهند. کار آنها در کمپین های تلویزیونی بزرگ ، مجله ها ، روزنامه ها و رسانه های غیر سنتی (بدلکاری ، مبارزات چریکی) نشان داده می شود.
زیر خط (BTL): این آژانس ها بودجه یا شناخت آژانس های ATL را ندارند ، اما هنوز هم برای رسانه ها اهمیت حیاتی دارند (حتی بیشتر از این روزها با رواج تبلیغات آنلاین). آژانس های BTL معمولاً با ایمیل ، تبلیغات منطقه ای ، تبلیغات متنی ، متن آنلاین و تبلیغات بنر اداره می شوند. با این حال ، بعضی اوقات آنها نوع حساب های ATL را نیز کنترل می کنند .
از طریق خط (TTL): شاید رایج ترین این سه ، آژانس های TTL ترکیبی از ATL و BTL باشد. آنها کمپین هایی را از سوپ گرفته تا آجیل ، از کلاه های بزرگ ، فضای باز ، تلویزیون و رادیو ، از پایین تا میکروسایت و کوپن ایجاد می کنند. تاکتیکهایی که زمانی BTL در نظر گرفته می شدند ، بودجه بزرگی را در اختیارشان قرار می دهند ، از جمله کمپین های SnapChat ، YouTube ، Facebook و Twitter.
گذشته از این سه نوع اساسی ، آژانس های تخصصی نیز وجود دارند که عبارتند از:
آژانس های تبلیغاتی دیجیتال: این آژانس ها تمرکز اصلی روی همه موارد دیجیتال دارند. آنها وب سایت ها ، برنامه ها ، کمپین های آنلاین و هر چیز دیگری که تبلیغات دیجیتالی محسوب می شوند را توسعه می دهند. در حالی که آنها همچنین می توانند چاپ ، رادیو و حتی تلویزیون تولید کنند ، عملکرد روزانه آنها همه چیز در مورد دیجیتال است.
آژانس های تبلیغاتی بهداشت و درمان: نیاز به متخصصانی وجود دارد که فقط روی محصولات و خدمات مراقبت های بهداشتی متمرکز باشند زیرا این مناطق می توانند کابوس قانونی برای اداره باشند. آژانس های تبلیغاتی بهداشت و درمان با حساب های دارویی ، بیمارستان ها ، تجهیزات پزشکی و موارد دیگر که برای یک آژانس تبلیغاتی سنتی بسیار طاقت فرسا محسوب می شود را اداره می کنند.
آژانس های تبلیغاتی مالی / فنی: دقیقاً مانند مراقبت های بهداشتی ، دنیای امور مالی و فناوری می توانند میدان مین برای مذاکره باشند. این آژانس ها دارای نویسندگان و مدیران هنری ویژه ای هستند که مضرات و پیامدهای این موضوعات را می شناسند.
در آژانس های تبلیغاتی خانه: این آژانس ها در یک شرکت یا شرکت مستقر هستند و فقط برای آن نهاد کار می کنند. خواه یک مارک بزرگ مانند اپل یا نایک باشد ، یا چیزی بسیار کوچکتر ، آنها منحصراً روی آن محصول یا خدمات کار می کنند و توسط خود این شرکت اشتغال دارند.
شما میتوانید برای همکاری با شرکت تبلیغاتی طرح گندم به سایت طرح گندم مراجعه و نمونه کارها و تعرفه های را مشاهده فرمایید.
- ۹۹/۰۳/۱۱